Talppal előre - Honda Shadow Spirit VTC750C teszt

Vágólapra másolva!
Klasszikus lowrider formák és építési mód, gazdag krómdíszítés, vagány kipufogó, minden adott, hogy az utca népe számára mi legyünk a lázadó nemzedék egyik rosszfiúja, ám a Honda Shadow Spirit nyergében mégis inkább egyfajta világbéke-hangulat uralkodik. Szép lassan, csendben lehet vele elrotyogni a világ végig, bele a naplementébe.
Vágólapra másolva!

A Honda alaposan felfrissítette az idei modellévre a népszerű Shadow Spirit nevű cirkálóját, amely - egyebek mellett - elektromos befecskendezéssel, dupla kipufogóval és egy gyönyörűen ívelt új hátsó sárvédővel gazdagodott. A végeredmény még azokat is ellágyíthatja, aki nem igazán rajonganak a choppperekért, ugyanis a Shadow Spirit követi a klasszikus lowrider formavilágot; alacsony ülés, csepp-tank és méretes első kerék határozzák meg a stílust, a merevnek ható váz és a rengeteg króm pedig már csak hab a tortán.

Az ismerkedés meglehetősen könnyedén és oldottan ment a tesztjárgánnyal, mindössze csak annyit kell megtanulnia az átlagmotorokhoz szokott pilótának, hogy az első villán kell kioldani a kormányzárat, és csak utána lehet ráadni a gyújtás egy teljesen másik helyen, a tank és az ülés találkozása alatt. A fenti, kissé kényelmetlen procedúrát szerencsére nem bonyolítja tovább a szívató kezelése, ugyanis 2007-től már nem karburátorokon keresztül kapja a benzint a 750 köbcentis kéthengeres blokk, hanem a Honda PGM-FI nevű befecskendezési rendszerén. A tekintélyes külső ellenére meglehetősen visszafogottan kel életre a V2-es motor, a két krómtól csillogó kipufogó inkább a külcsínt hivatott feldobni, a várt zakatolás elmarad. Az ok egyértelműen a szigorú zaj és környezetvédelmi normák betartása, ezért akinek a chopperes cirkálás mellett a hang is fontos, az kénytelen lesz beruházni két tuningcsőbe.

A váltó kissé határozatlanul járt tesztmotorunkon, bár ez annak is betudható, hogy az óra mindössze 1100 km-t mutatott, ez sokat finomodhat még a következő kilométerek alatt. Az új, egy darabból álló ülés döbbenetesen alacsonyan van, ami nem véletlen, ugyanis a Honda modellismertetője szerint az új Shadow Spirit büszkélkedhet a kategóriájában a legalacsonyabb ülésmagassággal. Ennek köszönhetően az alacsonyabb pilóták is biztosan lerakhatják mind a két talpukat a földre, kár, hogy a forgalmat így nehezebb belátni, nem látunk át az autók teteje fölött. Menet közben egyébként kifejezetten kényelmes a Honda cirkálója: enyhe terpeszben, egyenes háttal lazulhatunk a széles kormány mögött - a menetszél csak 100-120 km/óra fölött lesz zavaró, ezt egy nagyméretű gyári plexivel lehet orvosolni némi felárért. A széles tank közepén egy klasszikus kialakítású kilométeróra trónol, egyedül csak a pici kvarc-kijelző mutatja, hogy ez a motor már a XXI. század terméke. A sebesség skálázása meglehetősen optimistán lett kialakítva, ugyanis egészen 190 km/órás tempóig mér a mutató, idáig azonban vélhetően csak akkor kúszhat fel a kis pálca, ha egy sportmotorhoz kötik a Shadow-t.