A kutatásból kiderült, hogy nagyon nem mindegy, hogy 5 vagy 11 éves gyerekről teszik fel ugyanazokat a kérdéseket: míg az 5–7 éves gyerekek közül csak minden nyolcadiknak, addig a 10–11 évesek háromnegyedének engedik meg a szülei, hogy elmenjenek egyedül, például biciklizni vagy a barátaikhoz. Az 5–7 évesek közül szintén csak minden nyolcadik tartózkodhat egyedül a lakásban, a 8–9 évesek esetén tízből négy és minden harmadik 10–11 éves teheti meg ugyanezt.
Habár a szervezett programok közé tartozik, a táborozás is önállóságot igényel, hiszen a gyermek új arcok közé – és meglehet, hogy új városba – kerül. A megkérdezett szülők 48%-a íratja napközis táborba gyermekét, hogy az az estét már otthon töltse. Mindössze az 5–11 évesek szüleinek a 15%-a engedi el gyermekét ottalvós, tehát bentlakásos nyári táborba.
A szülőket nyugalommal tölti el annak a gondolata, hogy egy okosóra beszerzésével nyomon követhetnék, merre jár a gyermekük, és akár beszélgetni is tudnának:
minél idősebb a gyerek, annál valószínűbb, hogy már rendelkezik például egy karon viselhető, SIM-kártyás okoseszközzel, a 7–8 évesek szülei közül pedig tízből négy tervez okosóra-vásárlást. Habár úgy tűnik, hogy a digitális fejlődés a mindennapjaink részévé vált, a táborokat tekintve mégsem ez a téma a nyerő: a válaszok alapján a legnépszerűbbek
A PEOPLE TEAM kecskeméti nyári táborai közül pont a leginnovatívabbak a legkeresettebbek: a gamertáborba és a dróntáborba rekordgyorsasággal beteltek a helyek, sőt már ottalvósként sem lehet jelentkezni egyik szekcióba sem. A gyerekek itt megtanulhatnak weblapot készíteni, programozni, főzni vagy filmet forgatni is.
A PT új generációs táborainak többségébe 7 és 17 év közötti gyerekeket várnak, akik gyakorlatközpontú foglalkozásokon ismerik meg közelebbről a választott témát.
A táborszervezők a telefonozást is megengedik, mert tisztában vannak vele, hogy a szülőknek is jólesik a napi legalább egy bejelentkezés, és a gyerekek is szívesen dicsekszenek el azzal, hogy hol vannak és mit csinálnak. Ezeket a pillanatokat egyébként a szervezők is szívesen megörökítik, így a gyerekek egyszerre tudnak hasznos ismereteket elsajátítani és felszabadultan szórakozni a nyári táborban.
A HOLIDAY CAMP TÁBORban a gyerekek egy saját játékot fejlesztenek, megtanulnak egy grafikus platformot használni és számtalan élményben lesz részük. Mindezt a GDevelop szoftver és egy profi programozó segítségével. Megtanulnak többféle programot is használni, mint például a grafikus Canva szoftver, hogy játékukat fejleszthessék. A hét végén egymás játékaival játszhatnak és még a szülők is kipróbálhatják.
A Skool Űrkutatási Központ programozó és kutatócsoportja a nemzetközi űrügynökségeket megelőzve már idén nyáron megtervezi és lemodellezi a bolygóközi expedíciót. A küldetés lényege, hogy űrhajót tervezzenek. Számítógépes programot készítsenek hozzá, mely kiszámítja és megjeleníti a rakéta ideális pályáját a Földről a Vénuszra. A Vénusz talajának vizsgálatához tervezni és építeni kell az irányítható kutatórobotok prototípusát.