A Magyar Nemzet emlékeztet rá, hogy azt már tudjuk, hogy mekkora összeget tapsolt el a baloldal a 2022-es választási kampányban, miután az Állami Számvevőszék (ÁSZ) nyilvánosságra hozta a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) kampányköltéseit taglaló részjelentését. Ezúttal főként azokat a költségeket vették sorra, amelyek egyenként aprópénznek látszó kiadásnak tekinthetők egy választási kampányban, együttesen mégis tekintélyes összegeket tesznek ki.
A részletek ismertetése előtt fontos felidézni a kampányfinanszírozási botrány előzményeit. Emlékezetes, hogy a baloldalhoz mintegy négymilliárd forintnyi dollár vándorolt az Egyesült Államokban bejegyzett Action for Democracy (A4D) „civil szervezeten” és egy svájci alapítványon keresztül a 2022-es országgyűlési választások előtt, sőt még azt követően is. Az A4D vezetője Korányi Dávid, Karácsony Gergely korábbi főtanácsadója és Bajnai Gordon korábbi államtitkára. A pénzek jelentős része, 1,8 milliárd forint a baloldal 2022-es miniszterelnök-jelöltje, Márki-Zay Péter által vezetett MMM-hez került, amely különböző szolgáltatások megrendelésével a pénz jelentős részét továbbutalta a Bajnaiékhoz köthető DatAdat-csoportnak. Az csak jóval később derült ki, hogy az Action for Democracy által Magyarországra utalt pénzek legnagyobb része Soros György adománya volt. Az ÁSZ-jelentés további részében egy helyen felbukkan száz darab autómágnes a „Csak felfelé! Április 3.” kampányszlogennel, ami csaknem 800 ezer forintba került.
Egy újabb elszámolási sorban összesen 90 ezer matricát és 500 hűtőmágnest találunk több mint 1 millió forint értékben.
A baloldal kampányában több ezer tapsrúdra, zászlókra és széldzseki-emblémázásra is elszórtak több millió forintot. Természetesen voltak jóval költségesebb projektek, több tízmilliós tételek is, ezek jellemzően a plakátot, szórólapok és újságok kiadás. A „Csak felfelé" újság nyomtatása szállítási költséggel egy alkalommal több mint 41 millió forintba került, majd ugyanezen a címen volt még egy 38 milliós költés is.
A „Csak felfelé” időszaki kiadvány 540 ezer példányban, és a 36 500 darab "Rólad szól, rólunk szól" időszaki lap összköltsége csaknem 11 millió forintot tett ki.
Mindebből látható, hogy a baloldal kampánya nem szűkölködött eszközökben, ami önmagában természetes lenne, csak hogy a döntően Soroséktól kapott dollármilliókat a pártok nem használhatták volna törvényesen, az ÁSZ-jelentésben olvasható konkrét költések dokumentációjából azonban egyértelműen kiderül, hogy
az MMM nem önállóan, mint civil szervezet, hanem a hatpárti összefogás kampányára költötte el a pénzt, így az minden bizonnyal tiltott finanszírozásnak minősül.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEINK