Az utóbbi másfél évben elég sok érdekesnek mondható esetről számoltak be a hírügynökségek, már ami a kirúgásokat illeti. 2006 első két hónapjában szinte hetente olvastunk olyan híreket, amelyek különböző, nem túl hétköznapi elbocsátásokról számoltak be.
Figyeljünk, milyen márkájú sört iszunk
Az amerikai Miller Brewing Co., a Miller Time sörök gyártójának egyik forgalmazója például idén februárban - elég nagy valószínűséggel - amiatt rúgta ki alkalmazottját, mert a dolgozó más cég sörét fogyasztotta egy szórakozóhelyen - adta hírül az AP hírögynökség.
A 24 éves targoncakezelő szombat este betért egy szórakozóhelyre, balszerencséjére viszont épp aznap készített ott képes riportot a város esti életéről a helyi lap egy újságírója. A fotós az alkalmazottat lencsevégre kapta ? viszont kezében nem az őt alkalmazó cég, hanem a konkurens vállalat terméke volt, nevezetesen egy üveg Bud Light márkájú sör. És ez lett a veszte... A kép ugyanis a másnapi újságban megjelent, ezt követően pedig a férfit a vezérigazgatói irodába hívták, ahol indoklás nélkül felmondtak neki.
Nem tanácsos sztriptízbárban szórakozni
Hasonlóan szerencsétlenül járt január elején az egyik legnagyobb befektetési bank, a Morgan Stanley négy alkalmazottja is. A kiemelt üzleti partnerek részvényopcióival foglalkozó szakembereket ugyanis azonnali hatállyal elbocsátották, miután a vezetők megtudták, és be is bizonyosodott: a kollégák egy arizonai konferencia alkalmával ellátogattak a helyi sztriptízbárba üzleti partnereik társaságában.
Az esetet a Wall Street Journal szellőztette meg. A lap szerint egyébként a cég azért is vette ennyire komolyan a duhaj kollégák tettét, mivel két éve 54 millió dollárt kellett fizetnie saját dolgozóinak nemi diszkrimináció miatt.
Szexuális kalandjainak lehetőleg ne e-mailben kommunikáljuk
A JP Morgan Cazenove alkalmazottja még kellemetlenebb helyzetbe került. A londoni dolgozót ugyanis azért függesztették fel, mert szexuális teljesítményével dicsekedett hivatalos e-mail címéről küldött leveleiben.
A 25 éves pénzügyi elemző egy jól sikerült éjszaka után döntött úgy, vitézkedéseivel henceg egy kicsit kollegáinak, barátainak. A probléma az volt, hogy az e-mailt nemcsak a közeli ismerősök kapták meg, hanem világszerte több ezren.
Egy felháborodott női címzett ugyanis szétküldte azt ismerőseinek azzal a kommentárral, hogy "ez bizonyíték arra, hogy a férfiak hitványak". Az ismerősök pedig továbbküldték a levelet további ismerőseiknek, és így tovább.
A hencegőt az esetet követően fizetett szabadságra küldte a vállalat, amíg a vezetők döntenek sorsáról. A JP Morgan szóvivője elmondta, hogy a vállalat nagyon komolyan veszi az ügyet - számolt be a Független Hírügynökség idén januárban.
A vibrátor-mutogatás is veszélyes
Egy németországi szupermarket is komolyan vett egy ügyet, talán túl komolyan is: egy hölgy dolgozójukat amiatt bocsátották el, mert egy vibrátort mutatott főnökeinek.
Az alkalmazott 2005 augusztusában a személyzet számára fenntartott helyiségben mutatta meg az eszközt két főnökének. Ezt követően azonban az áruházban is elővette, hogy kolléganője is láthassa. Erre azonban már a vevők is felfigyeltek.
A főnökök zaklatásként élték meg a vibrátor-mutogatást, és miután azt az áruházban is folytatta a dolgozó, intézkedtek elbocsátásáról. A frankfurti munkaügyi bíróság egyébként a kirúgást jogosnak minősítette.