A BMW és a Peugeot sikeréve volt 2001

Vágólapra másolva!
A nyugat-európai autóeladások 0,7 százalékkal, 886 597-re nőttek decemberben, éves összehasonlításban. Az év egészében a BMW és a PSA Peugeot Citroen növelte leginkább piaci részesedését, míg Volkswagenből és japán autókból kevesebbet adtak el, mint 2000-ben. Új autókat legbátrabban a britek és a franciák vásároltak.
Vágólapra másolva!

]A nyugat-európai autóeladások 0,7 százalékkal, 886 597-re nőttek decemberben, éves összehasonlításban - közölte honlapján az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Az év egészében 14,83 millió autót vásároltak a kontinens nyugati felén.

A Bloomberg értékelése szerint a keresletet az Európai Központi Bank és a brit jegybank sorozatos kamatcsökkentései élénkítették, így a hírügynökségnek nyilatkozó szakértők a vártnál kedvezőbbnek értékelték az európai autóipar tavalyi évét. Krista Kepler, a Merck Finck & Co. szakértője hozzátette: elképzelhető, hogy idén mégsem szűkül a korábban várt, 10 százalékos mértékben a nyugat-európai autópiac.

A BMW és a Peugeot sikeréve

Ami a márkák versenyét illeti: a tavalyi év nyertese a BMW és a Peugeot, míg a vesztesek között említhető a Volkswagen és valamennyi japán autógyár. A BMW decemberben 20,5 százalékkal növelte eladásait, így piaci részesedése Európában 4,2 százalékosra emelkedett az egy évvel korábbi 3,5 százalékosról. A francia PSA Peugeot Citroen - elsősorban a Peugeot 307-es sikerének köszönhetően - 12,8 százalékkal növelte decemberi eladásait, míg piaci részesedése 15,2 százalékos volt az egy évvel korábbi 13,6 százalék után. A Renault piaci részesedése egy év alatt 0,5 százalékponttal, 10,7 százalékosra emelkedett.

Európa legnagyobb autógyára, a Volkswagen ugyanakkor gyenge évet zárt: decemberben mindössze 171 379 autót értékesített, ami 5,3 százalékos csökkenést jelent éves összevetésben; a német cég piaci részesedése így 19,3 százalékosra csökkent az egy évvel korábbi 20,6 százalékosról. Sikertelen évet zártak a japán autógyárak is: 2001-ben mindegyik cég kevesebb járművet adott el, és a szigetországi autómárkák piaci részesedése 0,9 százalékponttal 9,9 százalékosra csökkent. A Fiat is viszonylag gyengén szerepelt: az értékesített új autók 9,6 százalékát gyártotta az olasz cég, míg egy évvel korábban ez az arány még 10 százalékos volt.

Kevesebb autót vettek a németek

A tavalyi statisztikai adatok szerint az autóeladások leginkább - 10,7 százalékkal - Nagy Britanniában nőttek, és Franciaországban is jelentős, 5,7 százalékos emelkedést regisztráltak éves összehasonlításban. Európa legerősebb gazdaságában, Németországban ugyanakkor 1,1 százalékkal kevesebb autót értékesítettek. A legnagyobb mértékben - 11,3 százalékkal - Hollandiában csökkent az eladott új autók száma.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

BMW

PSA

Autó
(az [origo] rovata)