Elkészült a ferihegyi gyorsvasút terve

Vágólapra másolva!
A Ferihegy Expressz Fejlesztő, Beruházó és Kivitelező Kft. elkészíttette a Nyugati pályaudvart a Ferihegyi repülőtérrel összekötő gyorsvasút terveit - értesült a Magyar Nemzet. A két állomás közötti 24,6 kilométer hosszú pályaszakasz részben már meglévő MÁV-pályákból, részben új építésű nyomvonalból áll. A vonatok 19 perc alatt teszik majd meg a távot.
Vágólapra másolva!

Haász Csaba projektigazgató a Magyar Nemzet kérdésére elmondta, hogy a tervek szerint 24,9 milliárd forint értékű beruházás megépítése mintegy 22-24 hónapot vesz igénybe. A gyorsvasút megépítéséhez - amely a régió első ilyen jellegű vasútja lenne - a már jelenleg is meglévő pályaszakaszokat, állomásokat kellene felújítani , illetve a MÁV-pályaszakaszokat a repülőtérrel összekötő szakaszt, és a repülőtér alatti állomást kellene kialakítani.

A Nyugati pályaudvaron építendő fejállomás a számítások szerint 616 millió forintba kerül. Mivel a gyorsvasút a meglévő MÁV-pályaszakaszokon is nagyrészt önálló sín-párokon közlekedik majd, ezért a Nyugatiból kivezető vágányokra 179 millió forintot, a Rákosrendező állomáson átvezető szakaszra 2,6 milliárd forintot, a Rákosrendező és Rákos állomások közötti szakaszra 263 millió forintot, a Rákos állomáson való áthaladást biztosító felüljáróra, és az állomás rendezésére pedig 2,5 milliárd forintot kell költeni.

A nyomvonal Rákos állomás után hagyja el a MÁV-pályaszakaszokat - amelyek egyébként többnyire kincstári területeken lévő ingatlanokon halad keresztül - és térne rá az új építésű szakaszra. Ez szakasz - a repülőtéri építkezéseket leszámítva - a legdrágább része a beruházásnak, hiszen a szintén kincstári tulajdonban lévő erdőn átvezető vasúti pálya kialakítása 3,66 milliárd forintba kerül.

A beruházás két következő eleme a repülőtér területén átvezető szakasz, illetve a két terminál alatti állomás kialakítása, amely együttesen 11 milliárd forintba kerül. A repülőtéren átvezető szakasz végső terveit a Ferihegy Express Kft. még egyezteti az Airport Rt.-vel.

A végleges döntést követően négy darab szerelvényt kell megrendelnie az üzemeltetőnek, amelyek összértéke mintegy 2,5 milliárd forint. A vonatok a terv szerint 19 perc alatt tennék meg a 24,6 kilométeres utat, és naponta átlagosan 8800 utas szállítására lennének alkalmasak. A tervezők azt remélik, hogy a gyorsvasút legalább részben kiváltja, a repülőtéri minibusz-, és a taxi-forgalmat. A gyorsvasútnak a tervek szerint nem lesz közbülső megállója, és a Nyugati pályaudvaron lévő állomásra csak érvényes repülőjeggyel lehet majd belépni.

(Üzleti Negyed)

Korábban:

Új cég alakult a ferihegyi gyorsvasút megépítésére
(2001. június 27.)

Nem hiányzik a könyvtárából?

Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből