Vágólapra másolva!
Bár csak a nyolcadik helyen állnak a konstruktőri bajnokságban, a Force Indiánál elégedettek a szezonkezdettel. A monacói kettős pontszerzés után Kanadában is hasonló eredményt várnak.

Az eredmények alapján a Force India nem kezdte túl fényesen a szezont: a konstruktőrök bajnokságában a nyolcadik helyet foglalják el, Paul di Resta és Nico Hülkenberg pedig a 11., illetve 14. helyen állnak a versenyzők között. A csapatfőnök, Vijay Mallya ennek ellenére elégedett az első hat versenyen mutatott teljesítménnyel.

"28 pontunk van - nagyon erősen kezdtük a szezont" - nyilatkozta, kiemelve, hogy tavaly ilyenkor kevesebb pontjuk volt. "Mindkét versenyzőnk az elvárásoknak megfelelően teljesít, és egyre jobb formába kerülünk, pont úgy, mint egy évvel ezelőtt. Egyértelműen ütőképes az autónk, akárcsak a pilótáink."

A csapat a legutóbbi versenyhétvégén, Monacóban érte el idei legjobb eredményét, ahol di Resta a hetedik, Hülkenberg pedig a nyolcadik helyen fejezte be a versenyt. "Idén másodszor fordult elő, hogy mindketten pontot szereztek. Ez az eredmény sokkal közelebb hozott minket a legnagyobb riválisainkhoz, a Sauberhez és a Williamshez. Az a célunk, hogy tovább csökkentsük a különbséget - úgy vélem, elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy hamarosan utolérjük őket a pontversenyben" - bizakodott Mallya, aki szerint a gumikkal való bánásmód jelentheti a kulcsot az előrelépésben.

A három kiscsapaton és a Toro Rossón kívül csak a Force India versenyzői nem állhattak még dobogóra az idén, di Resta szerint azonban nincsenek nagy hátrányban a többi középcsapathoz képest. "A körülöttünk lévő istállók mint erősek, de megmutattuk, hogy fel tudjuk venni a versenyt a Lotusszal, a Williamsszel és a Sauberrel, pedig ők is erősnek tűnnek" - magyarázta. "Úgy gondolom, a következő futamokon is pontokat szerezhetünk, a szezon második felében pedig még erősebbek lehetünk majd."

A Force India természetesen már Kanadában folytatni szeretné a felzárkózást. Hülkenberg azért is bízik a jó eredményben, mert egyik kedvenc pályáján versenyezhet. "Ez a pálya eltér a megszokottól, hiszen az épített részek keverednek rajta az utcai szakasszal. Sok olyan kanyar van, ahol nagyon közel kerülünk a falakhoz. Könnyű hibázni, mert egy jó kör érdekében a rázóköveket is használnunk kell, és a falakat is meg kell közelítenünk" - mutatott rá.