A BMW tartja vezető pozícióját

Vágólapra másolva!
A Bayerische Motoren Werke AG (Xetra) gyorsjelentésében vártnál jobb harmadik negyedéves bevételről és nettó profitról számolt be, ami leginkább a 3-as szériás autóértékesítésekből folyt be. A társaságnak sikerült megőriznie első helyét a luxusautók eladásaiban az Audi és a Mercedes előtt.
Vágólapra másolva!

A világ legnagyobb luxusautó gyártója, a Bayerische Motoren Werke AG (Xetra) vártnál jobb harmadik negyedéves gyorsjelentéssel rukkolt elő, ami nagy részben a 3-as szériás gépkocsik iránt megnövekedett keresletnek köszönhető. A 18,8 milliárd eurós árbevétel közel 14 százalékos javulást jelent, valamint az 1,28 milliárd eurós nettó profit 19 százalékkal lett jobb előző évhez képest. Az elemzői várakozások 1,76 milliárd eurós bevételre és 1,669 eurós EPS-re számítottak (valós: 1,95 euró).

A müncheni központú vállalat vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy "a harmadik negyedév jól sikerült, rekord bevételeket ért el a BMW egy kihívásokkal teli piaci környezetben, azonban érezhető a szektor lassulása a jövőben". Eddig a BMW eladásain látszik meg legkevésbé a gépjárművek iránti erősen csökkenő kereslet. Összehasonlítás képen a Daimler AG (a Mercedes-Benz gyártója) vágott a nyereség előrejelzésén és egy 2 milliárd eurós költségcsökkentő programot jelentett be.

A BMW nem csökkentette a 2012-es évre vonatkozó profit várakozásait, és 1,7 millió darab autóértékesítésre számít idén a BMW, a Mini és a Rolls-Royce márkákban. Az üzemi eredmény marginokban (üzemi eredmény arányosítva a bevételhez) látszik jelentős különbség az autógyártók között. A korábbi 11,9 százalékról 9,6 százalékra csökkent a marzs a BMW-nél, míg az Audi márkák esetében ez 10,5 százalék volt, a Mercedesnél pedig 6,4 százalék. Ebből azt szűrhetjük le, hogy az Audi szerzi a legtöbb profitot az autónkénti eladásain.

Darabszámra azonban még mindig a BMW áll az élen az 1,11 milliós értékesítésével, ami alig haladja meg az Audi 1,1 milliós eladott autóit. A Mercedes 965 ezerrel a harmadik a sorban. Annak érdekében, hogy a BMW megőrizze vezető pozícióját, 200 millió eurót invesztált egy brazil összeszerelő üzembe, ami évi 30 ezer autó gyártására képes. Ezt azután jelentette be a vállalat, miután az Audi egy 150 ezer autó összeszerelésére képes üzem építéséről határozott San Jose Chiapában, Mexikóban.

A BMW részvényárfolyama 0,74 százalékot apadt a tegnapi kereskedés során.

Bayerische Motoren Werke AG (Xetra)