Mégsem kéri a T-Systems segítségét a kormány?

Vágólapra másolva!
A tegnapi hírekkel ellentétben mégsem folytat tárgyalásokat a sikertelenül zárult e-útdíj tender korábbi részvevőivel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, melyet maguk az érintettek cáfoltak. Néhány hete ugyan a Continental és Kapsch cégeket megkeresték, de az adott feltételek nem tették lehetővé, hogy szerződést kössenek. A Magyar Telekom leányát, a T-System Magyarország Zrt.-t viszont nem keresték meg, így nagy valószínűséggel részmunkát sem fog kapni a rendszer kiépítésében.
Vágólapra másolva!

Mégsem folytat tárgyalásokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a végül sikertelenül zárult e-útdíj tender résztvevőivel, melyet maguk az érintettek cáfoltak meg a Népszabadságnak. Ezzel tévesnek bizonyultak a Népszava azon értesülései, miszerint az NFM tárgyalásokat folyat az állami hatáskörbe vont beruházás megvalósításának részfeladatairól a tender korábbi résztvevőivel, a T-Systems és Kapsch társaságokkal.

A Magyar Telekom leányát, a T-Systems Magyarország Zrt.-t például meg sem keresték, míg néhány hete a Continental és a Kapsch egy olyan kérdést kapott, hogy le tudnának-e szállítani 280 ezer darab kamionokon elhelyezhető fedélzeti berendezést. Mindezt úgy, hogy július 1-ig fel is kellene szerelni a gépjárművekre. A napilap információi szerint a válaszban 7-8 hónapos reális leszállítási határidőt jelöltek meg a felek.

Egy beszállító azonban máris adódna a Népszabadság értesülései szerint az olasz Autostrade személyében, mely a kívánt határidőre szállítana. A cég neve nem ismeretlen, ugyanis néhány hete a sajtóban felmerült, mint a tendergyőztes Getronics új partnere a norvég Q-Free helyett. A közbeszerzési törvény azonban erre a cserére nem adott lehetőséget, így a Getronics sem tudta elvállalni a rendszer kiépítését, ezért a szerződést sem írta alá.

Nagyon úgy néz ki, hogy a Magyar Telekom leánya részfeladatot sem fog kapni az elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítésében.

A Magyar Telekom árfolyama

Forrás: [origo]