A pénteken közzétett autóértékesítési adatok alapján 1,2 millió új autót adtak el februárban az Egyesült Államokban, ami a tavalyi év februári hónapjához képest 3,7 százalékos növekedést jelent.
A szezonálisan kiigazított adat alapján ez évesítve 15,38 milliós autóértékesítésnek felel meg. Bár 2011 június óta folyamatosan növekedést mutatnak a havi statisztikák, de a mostani 3,7 százalékos bővülésnél 2011 nyara óta csak egyszer volt gyengébb éves alapú változás, tavaly áprilisban 2,3 százalék.
Az utóbbi három évben az autó eladási statisztikák jó mutatták a gazdasági folyamatok alakulását. A 2009-es mélypont óta a 12 havi gördülő értékesítési adatok folyamatos növekedést mutatnak. Az autó értékesítések általában bizonytalan gazdasági környezetben visszaesnek, mert a lakosság a jövőbeli bizonytalanságok miatt inkább hajlamos elhalasztani az autóvásárlásait.
A Ford vezére elmondta a Wall Street Journal szerint, hogy az autóipari folyamatok biztatóak, az alacsony kamatkörnyezet, a piacra kerülő új modellek és az utóbbi években "felgyülemlett" kereslet realizálódása támogatják a piacot. Ezzel szemben az Egyesült Államok költségvetési problémáinak hatása csak visszafogottan lehet negatív. Az ügy jelen állása szerint fél százalékponttal vetheti vissza az ország gazdasági bővülését a tervezett megszorítások megvalósítása.
A Volkswagen amerikai egységének vezetője úgy látja, hogy a várható adóemelések miatt az értékesítések terén a következő időszakban tovább mérséklődhet a növekedési dinamika. A vezér az idei évre 15,1 millió autó értékesítésével számol, ezzel ő az egyik legpesszimistább az iparági szereplők közül.