Vettel Hamiltont előzte meg az időmérő előtt
2013. március 23. 05:56
Jó reggelt! Köszöntjük kedves olvasóinkat a Malajziai Nagydíj harmadik szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban. A változatosság kedvéért Szepangban szép, napsütötte idő van, 33 fok, de 40 százalék az esélye, hogy megérkezik a zuhé, akárcsak tegnap délután.
Csak di Resta, Vettel és Gutiérrez maradt a garázsban. A Force India hátulján dolgoznak. Mindenki a kemény gumikat használja egyelőre, mért kört még senki nem teljesített.
Nem vált el tőlük túlságosan baráti körülmények között, de úgy látszik, kibékültek, mert vendégként a Caterham garázsából figyeli a pályán zajló eseményeket, s közben volt főnökével, Tony Fernandesszel cseveg.
Az első mért kört van der Garde tette meg, de azóta csapattársa 1:41.040-nel átvette a vezetést. Webber és Vettel a két Caterham mögött kezd.
Mivel a tegnap délutáni edzés végén az eső miatt nem volt idejük rá, úgy tűnik, szokatlan módon most próbálják bepótolni a hosszú etapokat: erről árulkodik az 1:43-as tempó. Egyértelművé tették, hogy a gumikopás kordában tartása a fő prioritásuk.
Räikkönen egy pillanatra átvette a vezetést, bár az 1-es kanyarban látványosan ralizgatott a hideg gumikon, Rosberg azonban 1:38.218-as körével letaszította őt az élről.
"Az autó rossznak tűnik, nem tudom, mi lehet vele" - mondta a rádión az imént. Az első szektorban abszolút legjobb részidőt ért el az imént, de aztán nem javított, és visszatért a bokszba. Mindkét Lotus megtartotta az új első szárnyat a hétvégére, az új kipufogó azonban csak Räikkönen autóján van rajta.
Már 1:37.916-nál jár, mögé Sutil zárkózott fel. A Mercedes tegnap délután a többiekkel ellentétben hosszú etapokkal indította az edzést, cserébe viszont nem tett meg időmérő szimulációt - a köridőkre csak most fognak hajtani.
1:37.527-es idejével 4 tizedet ver Rosbergre, akit közben Sutil is megelőzött. Grosjean is gyors körön volt, de csak 4. lett, mert lesodródott a pályáról. Már 17 versenyzőnek van mért köre.
Az első szektorban egyéni, a középsőben abszolút legjobb részidőt ért el, mégis visszatért a bokszba. Előzőleg szóltak neki a rádión, hogy kihűltek a fékjei, használja őket keményebben. A sorrend: Hamilton, Sutil, Grosjean, di Resta, Rosberg, Bottas, Alonso.
A két Marussia veti be őket először. Bianchi 1:39.717-es kört fut velük, amivel a 11. helyre kapaszkodik fel.
Vettel és Webber is 11 kört tett meg egyhuzamban, a végére szemlátomást elkoptak a gumijaik, mert mindketten kicsúsztak egyszer az utolsó körükben.
Hamiltont, Sutilt és őt mindössze 74 ezred választja el egymástól. Button a 9., Pérez a 10. helyen kezd.
Paul Hembery az imént elismerte a BBC-nek, hogy két kiállással biztosan nem lehet majd teljesíteni a távot. A csapatok többsége négyre számít, úgyhogy akinek esetleg sikerül három kerékcserével elboldogulnia, sokat nyerhet.
Hamilton, Sutil, Räikkönen, Grosjean, di Resta, Button, Rosberg, Bottas, Maldonado, Alonso, Pérez, Ricciardo.
1:36.949 alatt teljesíti a körét, míg Button még a kemény gumikon feljön a 2. helyre, 0,572 másodperces hátránnyal, 6 ezredet verve Hamiltonra. Lehet, hogy a McLaren fejlődik?
Az autója 5 kör után túlkormányzottá vált, ezért inkább visszatért a bokszba. Massa a 9. helyen kezdte az edzést, de máris javít: igaz, csak egy helyet. Rosberget követve Hamilton is a közepes gumikon hajtott a pályára.
Nemrég még forró, 45 fokos volt, de már csak 38. Ez azért egy hajszállal kevésbé főzi meg a gumikat.
1:36.568 alatt teljesíti a közepes gumikat, egyetlen ezredet verve Räikkönen tegnap délutáni idejére. Ennél azért biztosan lesz jobb is. Webber szintén megkapta a közepes keveréket - lássuk, mire képes a Red Bull!
Elsőre 45 ezreddel lassabb volt Hamiltonnál, de könnyen lehet, hogy a Red Bullban szokás szerint több benzin van ezen a rövid etapon is. Már Vettel is közepes gumikon van kint.
A felhők gyülekeznek ugyan kelet felől, de a monitor szerint nem a pálya felé tartanak. Ez persze nem jelenti azt, hogy az időmérőn nem fog zuhogni...
Valamiért 0,980 másodpercet kapott Hamiltontól. Rosberg megint a közepes gumikon tért vissza a pályára, de úgy tűnik, most hosszú etapot fut velük, ami nem meglepő, hiszen az első körös teljesítményüket az előbb már kihasználta, úgyhogy nincsenek a topon.
Hamilton, Webber, Rosberg, Button, Sutil, Vettel, Räikkönen, Massa, Grosjean, Alonso. Az élmezőnyből azonban eddig csak a Mercedesek és a Red Bullok próbálkoztak a közepes gumikon. Most Button, Pérez és Sutil is megkapta őket.
Még mindig nem érzi jónak a Lotust. "Nem értem, hogy változhat meg ennyire az autó viselkedése" - mormog a rádión.
Csak 2 századdal marad el Hamiltontól a közepes gumikon, míg Button 0,282 másodperces hátránnyal a 4. helyre kapaszkodik fel, Webber és Rosberg közé. Azért ez már biztatóbb a McLarennek. Pérez nem ért el jó időt a közepes keveréken, mert az egyik kanyarban utolérte, és hátulról majdnem legázolta az egyik Marussiát. Közben Vettel Red Bullján lecserélték az első szárnyat.
A közepes gumikat életben tudta tartani, bár csak néhány ezredet faragott le az előző idejéből. Di Resta így is megelőzte, míg Massa 0,378 másodperces hátránnyal a 6. helyre hozta be a Ferrarit. Rosberg közben hihetetlenül kiegyensúlyozott köridőket fut a hosszú etapján a közepes gumikon, pedig már 10 kört tett meg.
1:36.435-ös körével 0,133 másodpercet ver Hamiltonra, pedig a gumijai már nem is újak. Alonso viszont csak 10. lett a közepes keveréken, 3 tizeddel elmardava Massától. Grosjean mindenkinél 2 tizeddel jobb részidőt ért el az első szektorbban, de középen utolérte van der Garde-ot, és el kellett vennie a gázt.
Ő az egyetlen, miután befejezte az előbbi hosszú etapját. A Mercedes a többiekétől teljesen eltérő programot követ.
Vettel nyert, mögötte Hamilton, Sutil és Webber végzett, Räikkönen ezúttal küszködött a megváltozott viselkedésű Lotusszal. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredménylistával és a szöveges összefoglalóval is!
Sebastian Vettel megvillantotta a Red Bull tempóját a Malajziai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, használt gumikon is bő egy tizedmásodpercet verve Lewis Hamiltonra és a meglepően gyors Adrian Sutilra, miközben úgy tűnt, a Ferrari és Kimi Räikkönen elvesztette a fonalat.
Räikkönen pénteken uralta a pályát, de ma - talán a forró, 45 fokos aszfalt miatt - arra panaszkodott, hogy Lotusa teljesen másképp viselkedik, és 0,371 másodperces hátránnyal csak az 5. helyet tudta megszerezni, elmaradva saját pénteki idejétől is. Csapattársa, Romain Grosjean a közepes gumikon ígéretesen gyorsnak tűnt a pálya elején, ám a legjobb körében utolért egy Caterhamet, ezért nem ért el jó eredményt.
Nem így Vettel, aki a közepes garnitúrán teljesített első etapjában szintén nem brillírozott, az első szárny cseréje után azonban visszatért a pályára, és a már használt gumikon, ráadásul egy több körös etap elején az élre repítette Red Bullját. Az előnye tehát valójában nagyobb lehet, mint amilyennek tűnik.
A Mercedes a többiekétől teljesen eltérő programot bonyolított le. Mivel ők tegnap délután a többiekkel ellentétben a hosszú etapokra koncentráltak, mielőtt megérkezett az eső, és az időmérőre nem készültek, ezúttal ők tették fel az autójukra a legkorábban a lágyabb keverékű Pirelliket. A pálya ekkor még nem volt optimális állapotban, ezért Hamilton körideje különösen biztató. Nico Rosberg pedig a közepes keveréken megtett egy feltűnően kiegyensúlyozott hosszú etapot, aminek nagy jelentősége lehet, mert a versenyen 4 kerékcserére számítanak a csapatok.
Sutil folytatta a szárnyalását a Force Indiával, és Jenson Buttonnal a McLaren is előrelépett. A Ferrari ezzel szemben nem mutatott semmi rendkívülit, Felipe Massa ráadásul megint megelőzte Fernando Alonsót. A küzdelem egyébként szorosabb volt, mint eddig: lényegében kilenc versenyző ért el fél másodpercen belüli időeredményt a mezőny elején.
A Malajziai Nagydíj időmérő edzése magyar idő szerint reggel 9-kor veszi kezdetét.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!