Vágólapra másolva!
Most ők küzdenek hasonló gondokkal, mint a Ferrari az elmúlt években. Ha hosszú távon ütőképesek akarnak lenni, ezeket megoldani fontosabb lesz az idei autójuk fejlesztésénél.

A McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale egy interjúban elárulta, hogy a csapat vizsgálatai szerint az idei autójuk fejlesztését egy korrelációs hiba terelte tévútra. Azt nem tisztázta, hogy a szélcsatornában vagy a szimulátorban mért adatok nem voltak összhangban a pályán gyűjtöttekkel, de hangsúlyozta, hogy a McLaren jelenleg ennek a problémának a megoldását tartja a legsürgetőbbnek.

"Lényegében egy korrelációs gondot próbálunk megoldani" - mondta Neale. "Kiemelten fontos, hogy ennek a végére járjunk."

Tavaly ugyanilyen probléma hátráltatta a Ferrarit is, amelynek a fejlesztései azért nem váltak be, mert a szélcsatornája rossz adatokat szolgáltatott. Ezért most kénytelenek a Toyotától bérelt berendezést használni, amíg a sajátjukat felújítják. A McLaren pedig erre az évre annak ellenére is alapjaiban új modellt épített, hogy az előző szezon végén az ő autójuk volt a leggyorsabb, és ez a döntés egyelőre hibásnak bizonyult: a csapat négy forduló alatt mindössze 23 pontot tudott gyűjteni, amivel a konstruktőri összetett 6. helyén áll.

Bár a McLaren a hétvégi Spanyol Nagydíjra új fejlesztésekkel készül, Neale óva intett a túlzott elvárásoktól. "Nem elszigetelten dolgozunk. Bármennyire természetes is, hogy az emberek azt szeretnék, ha a pole pozíció megszerzését tűznénk ki célul, ez egy kemény sport, és az ellenfeleink sem tétlenül lógatják a lábukat" - mutatott rá. "Tőlük is függ, hogy mekkorát fogunk előrelépni. Ezt megjósolni lehetetlen."