Kellemes negyedéven van túl a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks. A társaság 3,74 milliárd dolláros árbevételt és 55 centes egy részvényre jutó nyereséget ért el a júniusban záródó harmadik pénzügyi negyedéve során. Mindkét soron sikerült a cégnek az elemzői konszenzust túlteljesíteni, továbbá pozitívum az is, hogy az árbevétel közel 24 százalékot bővült, míg az egy részvényre jutó profit 28 százalékot.
A beszámoló érdekessége, hogy a vállalat leginkább az új gyümölcsitalok és a szezonálisan értékesített jeges Frappucccino miatt tudott ilyen jó teljesítményt felmutatni. A menedzsment azon dolgozik, hogy folyamatosan bővítse a termékei körét, emiatt menüket vezettek be és a hét elején a Danone-nal bejelentették, hogy joghurtot fejlesztenek, értékesítenek majd a kávézókban és áruházláncokban.
A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 8 százalékot emelkedett éves szinten, túlteljesítve az 5,8 százalékos elemzői várakozásokat. Főként az amerikai üzletek forgalma volt erős.
Optimista a menedzsment
Azon felül, hogy az előző negyedév jól sikerült a Seattle-i cégnek, a menedzsment pozitív meglepetéssel lepte meg a befektetőket. A vállalat számításai szerint a jelenleg futó negyedévben 59-60 cent lehet az egy részvényre jutó profit, holott áprilisban még csak 54-57 centet jósoltak a piac pedig csupán 57 centre számított. Ezáltal a szeptember végén záródó 2013-as üzleti év során 2,22-2,23 dollár lehet az egy részvényre jutó profit.
Éves szinten a 2014-es üzleti évben 10-13 százalékot nőhet a Starbucks árbevétele a társaság közleménye szerint, az egy részvényre jutó nyereség pedig 2,55-2,65 dollárt tehet ki.
A jó kötvénypiaci körülményeket ki szeretné használni a Starbucks, emiatt a negyedév során hosszú lejáratú kötvények értékesítését tervezik.
A részvény jól reagált a negyedéves bejelentésre, és ellentétben a McDonald's-cal - amely esni kezdett a beszámolója után -6 százalékot meghaladó emelkedéssel vághat bele a pénteki kereskedésbe a részvény.
Starbucks napi grafikon (Nasdaq)