Erőltetett dízel szuperautó az Auditól

audi nanuk quattro
Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon bemutatott Italdesign Parcour tanulmányokat saját ízlése szerint alakította át az Audi Frankfurtra. Talán nem kellett volna.
Vágólapra másolva!

A Genfi Autószalon közönsége tavasszal lelkesen fogadta az Italdesign Parcour névre keresztelt tanulmányait. Az Audinak nem volt elég az új Quattro tanulmány Frankfurtra, az Italdesign (amelynek egyébként tulajdonosa) ötleteivel is feltétlenül kezdeni akart valamit, így született meg a Nanuk Quattro koncepció.

Forrás: Audi

A két genfi bemutatóautó sajátosságait egyesítő, Audi-logós, crossover-szerű tanulmány kissé erőltetettnek tűnik, az R8-hoz képest például határozott visszalépés látható. A 4541 milliméter hosszú, 1990 milliméter széles és 1337 milliméter magas Nanuk új fejlesztésű, ötliteres V10-es dízelt kapott 544 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal - lehet, hogy a tanulmány inkább erről a motorról marad majd emlékezetes.

Forrás: Audi

Az összkerékhajtású, négykerék-kormányzású szuperautóba hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltót szereltek, az 1900 kilós tanulmány 3,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Végsebessége 305 km/h. Az Audi szerint az autó átlagfogyasztása mindössze 7,8 liter 100 kilométerenként, ami kétségkívül túl szépen hangzik ahhoz, hogy igaz legyen.

Forrás: Audi

A légrugós felfüggesztésekkel háromféle hasmagasság, az alap mellett 30 milliméterrel alacsonyabb és 40 milliméterrel magasabb is beállítható. Érdekes újítás, hogy alacsony és közepes tempónál a hátsó kerekek az elsőkétől kilenc fokkal ellentétes irányba fordulnak ki (csökkentve például a fordulókör nagyságát), nagyobb tempónál pedig az első kerekekkel együtt, de két és fél fokos eltéréssel mozognak, az Audi szerint növelve ezzel a stabilitást.