A Caterham kedden sajtótájékoztatón jelentette be, hogy tavalyi pilótapárosát teljesen lecserélve Kamui Kobajasit és Marcus Ericssont szerződtette a 2014-es szezonra. A hír nem számít meglepetésnek, mert a csapat választását már napok óta ismerni lehetett.
„Nagyszerű érzés újra F1-es versenyzőnek lenni, nagyon elégedett vagyok a Caterhammel" – mondta a 27 éves Kobajasi, aki azután tér vissza a világbajnoki sorozatba, hogy 2013-ban a Ferrari GT-versenyzője volt. „A tárgyalások során végig mély benyomást tett rám, hogy mivé szeretnék fejleszteni a csapatot, s hogy máris mekkora befektetéseket vittek véghez a céljaik elérése érdekében."
„Röviddel karácsony előtt látogattam először Leafildbe, és azonnal egyértelművé vált, hogy az egész csapat mennyire szeretne előrelépni. A látottak alapján a Caterhamnek mindene adott ahhoz, hogy idén és még sok éven át fejlődni tudjon. Mindannyian realisták vagyunk az idei kilátásainkkal kapcsolatban, és amíg a teszteken nem próbálhatjuk ki rendesen az autónkat, addig korai lenne megítélni, hogy állunk a többi csapathoz képest."
A 23 éves, svéd Ericcson 2010 óta a GP2-ben indult, a legjobb eredményét tavaly érte el, amikor 6. lett az összetettben. Négy szezon alatt három futamgyőzelmet aratott és két pole pozíciót szerzett. A nagydíjon utoljára 1991-ben rajthoz álló Stefan Johansson óta ő lesz az első svéd az F1-ben.
„Ez nagy nap számomra és mindazok számára, akik hozzásegítettek, hogy valóra válthassam az F1-es álmomat" – mondta. „2014-ben a Caterhammel teszem meg a lépést az F1-be, és máris izgatottan várom az előttem álló szezont, különösen pedig az ausztráliai idénynyitót."
A Caterham tavaly utolsó lett a konstruktőri bajnokságban, vereséget szenvedve még a Marussiától is. Mivel belátták, hogy szükségük van egy tapasztalt versenyzőre, egy ideig úgy tűnt, visszaveszik Heikki Kovalainent. Ő azonban nemrég azt írta a Twitteren, hogy arról tájékoztatták: mégsem tudják alkalmazni, mert két fizetős pilótára van szükségük. Kobajasi valószínűleg annak a közösségi alapnak a jóvoltából tudta előteremteni a visszatéréshez szükséges pénzt, amelyet a rajongói segítségével még 2012 végén állított fel.
A csapatfőnök, Cyril Abiteboul ennek ellenére optimistán nyilatkozott. „Örülök, hogy visszahozhatjuk Kamui az F1-be. Rendkívül népszerű, és az egész istálló számára jó hír, hogy a fejlődésünk e kritikus szakaszában felkeltettük egy ilyen izgalmas versenyző érdeklődését" – mondta Kobajasiról, aki előzőleg a Sauberrel és a Toyotával állt rajthoz a nagydíjakon.
„A tempója önmagáért beszél, és az autók fejlesztésével kapcsolatos tapasztalatai, különösen azok, amelyeket a Toyotánál töltött évek alatt szerzett, hihetetlenül értékesek lesznek számunkra ahhoz, hogy megbirkózzunk az F1 történetének egyik legnagyobb kihívást jelentő szezonjával."
„Marcus az ő oldalán csak most fog bemutatkozni az F1-ben, de olyan versenyzőként, aki az előző lépéseket megtéve tökéletesen felkészült."
A Caterham tartalékpilótának a WSR 2012-es bajnokát, Robin Frijnst igazolta le, aki tavaly a Sauber tesztpilótája volt, valamint megtartja Alexander Rossit is. A csapat új autóját január 28-án, az előszezon első tesztnapjának reggelén leplezik le.
A 2014-es mezőny
Red Bull
1 – Sebastian Vettel
3 – Daniel Ricciardo
Mercedes
6 – Nico Rosberg
44 – Lewis Hamilton
Ferrari
7 – Kimi Räikkönen
14 – Fernando Alonso
Lotus
8 – Romain Grosjean
13 – Pastor Maldonado
McLaren
20 – Kevin Magnussen
22 – Jenson Button
Force India
11 – Sergio Pérez
27 – Nico Hülkenberg
Sauber
21 – Esteban Gutiérrez
99 – Adrian Sutil
Toro Rosso
25 – Jean-Eric Vergne
26 – Danyiil Kvjat
Williams
19 – Felipe Massa
77 – Valtteri Bottas
Marussia
4 – Max Chilton
17 – Jules Bianchi
Caterham
Kamui Kobajasi
Marcus Ericsson
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!