Vágólapra másolva!
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén már kezdett körvonalazódni valami a várható erőviszonyokból: Lewis Hamilton és Nico Rosberg fél másodperces előnnyel állt az élre, igazolva a várakozásokat. Mögéjük Fernando Alonso zárkózott fel, de a Red Bull is meglepően gyors és megbízható volt. A Lotus tovább szenvedett.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül31 bejegyzés
07:17
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Kezdődik a 2. edzés

Jó reggelt! Szűk negyedórán belül megkezdődik az idénynyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzése. Melbourne-ben továbbra is szép, napsütéses idő van, a hőmérséklet kellemes huszonegynéhány fok. Az aszfalt délelőtt 40 fokig melegedett.

07:21
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

A Ferrari kezdett a legjobban

A 2014-es idény meglepően indult: Lewis Hamilton Mercedese az ellenőrző körében megállt egy olajszenzor meghibásodása miatt, az első mért kört Daniel Ricciardo tette meg a Red Bull-lal, a legtöbb kört a Toro Roso teljesítette, Fernando Alonso pedig fél másodpercet vert mindenki másra. Igaz, a csapatok még nem a köridőkre hajtottak. Az első szabadedzésről itt olvashatják az összefoglalónkat.

Melbourne-ben kellemes koraőszi idő fogadta a csapatokat Forrás: AFP/Saeed Khan

07:26
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Katasztrófa a Lotusnál

Grosjean délelőtt ki sem tudott menni a pályára, mert az edzés előtt váltóhibát fedeztek fel az autóján, Maldonadóé pedig az ellenőrző körében kigyulladt, miután az ERS akkumulátora zárlatos lett, így a Caterhamhez hasonlóan a Lotus sem tudott mért kört teljesíteni. Rajtuk kívül még Hamilton járt így, aki az elektronikus kapun keresztül sétált vissza a paddockba. Overallban és sisakban, úgyhogy érthető módon ingerülten hessegette el a biztonsági őrt, aki a belépőjét követelte...

07:31
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Autók a pályán

Sutil Sauberjét Ericsson Caterhamje követte a bokszkijáratnál, de már tizen hajtottak ki, hogy megtegyék a bemelegítő körüket.

07:33
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Sok volt az ERS-hiba

Räikkönen Ferrarija csak egy volt az öt autó közül, amelyben délelőtt elromlott a hibrid rendszer - a Ferrari rendkívül gyorsan, fél óra alatt elvégezte a javítást, bár valószínűleg nem az egész ERS-t kellett kicserélni. Maldonado Lotusában az MGU-H-val és az akkumulátorral is baj volt, Ericsson Caterhamjében viszont az MGU-K döglött be.

07:37
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg vezet

1:32.013-as köre jelenleg mindenkiénél egy másodperccel gyorsabb, de Alonso délelőtti idejétől még 2 tizeddel elmarad. A csapatok belevetették magukat a munkába, már tizenkét versenyzőnek van időeredménye. A sorrend: Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Magnussen, Bottas, Massa.

07:40
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Megélénkült a szél

A levegő 24, az aszfalt 39 fokos, és kifejezetten erős, 35 km/ó-s szél fúj. Közben Bottas és Button feljött a 2-3. helyre, miközben Magnussen egy pillanatra lesodródott a pályáról, nagyot porolva a McLarennel.

07:44
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

14-en vannak kint

Rosberg visszatért a bokszba, de a forgalom így is nagyon élénk. Alonso is nekivágott egy mért körnek, amit csak 1:40.287 alatt fejezett be, miközben Vergne a 3-as kanyarnál elfékezte magát, és kicsúszott. A Toro Rosso pilótái délelőtt is nagyon küszködtek a brake-by-wire rendszerű fékekkel.

07:45
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Vettel kisodródik

Két kanyarban is látványosan besokallt a Red Bull-lal: kívülről nézve is nyilvánvaló, hogy a versenyzőknek keményen kell gépészkedniük az új autókkal. A kisebb leszorítóerő és a keményebb gumik elérték a kívánt hatást. Vettelt figyelmeztették, hogy azért táncolt az autója, mert a bal hátsó kerekével megcsípte a füvet az 1-es kanyar féktávján. "Igen, köszönöm, feltűnt nekem is" - felelte rendkívül higgadtan.

07:49
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Alonso már második

Fokozatosan egyre feljebb kapaszkodott a tabellán, 6 kör után már 33 ezredre megközelítette az élen álló Rosberget. Eddig mindenki a közepes keverékű gumikat használta a nap folyamán - a lágyakat csak később fogják elővenni. Most elcsendesedett a pálya, Alonsón kívül csupán Kvjat körözget.

07:53
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Kobajasi napjának annyi

Az első edzést kihagyta, és a másodikon sem fog tudni kimenni a pályára: ahhoz képest, hogy a teszteken a Caterham volt a legmegbízhatóbb a Renault csapatai közül, most elég siralmasan kezdik az idényt. Rajta kívül még Maldonado és Gutiérrez sem járt a pályán.

07:57
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Rosberg javít a lágy gumikon

Először Ricciardóé lett a nap legjobb ideje: 1:30.597-es kört futott. Ezzel gyorsabb volt Hülkenbergnél, Rosberg azonban 8 tizedet vert rá, 1:29.782-vel visszaszerezve a vezetést. Mindhárman a lágy gumikat használták már.

08:00
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen Ferrarija lerobbant

Ő és Alonso egymás mögött álltak a bokszkijáratnál, hogy gyakorolják a rajtot, a finn autója azonban nem indult el, így a spanyol egy idő után kikerülte. A Ferrarit visszatolták a garázsba - egyelőre nem lehet tudni, hogy mi történt vele. Kobajasi Caterhamjéről viszont kiderült, hogy a teljes hajtásláncot ki kell cserélni benne, ami kb. 3 órába telik az idén.

08:03
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Massa csak negyedik

Illetve már ötödik, mert csapattársa, Bottas felkapaszkodott a 3. helyre. Ő is a lágy gumikon ment, de 1,1 másodperccel lemaradt Rosbergtől, és 4 tizeddel Ricciardótól. Érdekes - a Williams egyelőre nem annyira penge, mint vártuk.

08:06
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Vettel meglepően gyors

Olyannyira, hogy a lágy gumikon felkapaszkodik a 2. helyre. Igaz, hogy Rosbergtől 6 tizeddel le van maradva, de a Williamseknél 6 tizeddel gyorsabb. A Red Bullnak nyilván jót tett, hogy végre maximális teljesítménnyel használhatják a Renault motort - talán nincsenek is olyan rossz helyzetben?

08:09
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Button feljön harmadiknak

1:30.510-es idejével 7 tizedet kap Rosbergtől, de rajta kívül csak Vetteltől van lemaradva. A Red Bull az egyetlen, amely mindkét autójával az első öt között van jelenleg... A sorrend jelenleg: Rosberg, Vettel, Button, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Magnussen, Hülkenberg, Massa, Pérez. Mindannyian a lágy gumikon érték el az eredményüket.

08:13
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Alonso a második

0,350 másodperces hátránnyal Rosberg Mercedese mögé. Közben Räikkönen is megelőzte Bottast, de 7 tizeddel lassabb volt a csapattársánál. Az élmezőnyből már Hamilton az egyetlen, aki nem tette fel a lágy Pirelliket.

08:16
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Ericsson sem megy sehova

Nem elég, hogy Kobajasi autójában hajtásláncot kell cserélni, a Caterham másik versenyzője sem tud kimenni a pályára: az ő kocsiján az ellenőrző körben hidraulikai hibát fedeztek fel, ezért le kellett szedni a padlólemezét.

08:19
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Egyelőre 4 másodperccel lassltunk

Vettel tavaly ilyenkor 1:25.908-as idővel végzett az élen, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy akkor a Pirelli nem a lágy, hanem a gyorsabb szuperlágy gumikat hozta el Melbourne-be.

08:21
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Hamilton átveszi a vezetést

Ő hagyta a legkésőbbre a körét a lágy gumikon, aminek ki is használta az előnyét: 1:29.625-re szorította le a lécet. Eddig tehát csak a két Mercedes tudott bemenni 1:30 alá, az előnyük Alonsóhoz képest fél másodperc. Ez a körülményekhez képest nem vészes.

08:25
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

A gumik közötti különbségek

Néhány versenyző körideje a közepes illetve a lágy gumikon:

HAM 1:32.786 => 1:29.625
ROS 1:32.013 => 1:29.782
HÜL 1:32.820 => 1:31.054
MAS 1:33.296 => 1:31.119
BOT 1:32.655 => 1:30.920
KVY 1:33.737 => 1:32.495
RAI 1:32.841 => 1:30.991
ALO 1:32.046 => 1:30.132
BUT 1:32.138 => 1:30.510
SUT 1:35.120 => 1:32.355

Úgy tűnik, kb. 2 másodperc különbség van a két keverék között.

08:28
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Sűrű a forgalom

Tizenegy autó van a pályán, a csapatok már a versenyre készülnek. Rosberg már az etapjának a 9. körében jár, a lágy gumik vannak a Mercedesén.

08:31
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Lotus a pályán

Grosjean egészen belelendült, már 10 kört tett meg - igaz, hogy 1:34.187-es körével az utolsó előtti helyen áll, a két Marussia között, és épp most fékezte látványosan el magát. A Lotus nem teketóriázott, azonnal a lágy gumikat tette az autójára. Maldonado még mindig nem tudott kimenni a bokszból ma délután. Kobajasi is egy asztalnál üldögélve, szomorúan figyeli, ahogy a többiek köröznek.

08:32
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Vettel óriásit driftel

Nagyon látványosan és kiegyensúlyozottan, de oldalvást csúszva sodródik le a pályáról, öröm volt nézni. Már ő is a lágy gumikon teljesített etapja 10. körében jár, Rosberg viszont a 14-edikben. 16-an vannak a pályán, és Massán kívül érdekes módon mindenki a lágy keveréket használja jelenleg.

08:38
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Vettel Gutiérrezzel harcol

Élesben, kifejezetten keményen előzte meg a Saubert, amely le is sodródott a pályáról védekezés közben. Vettel a jelek szerint nem tréfál, meg akarja nézni, mit bír a Red Bull. Rosberg egy 14 körös etap után tért vissza a bokszba, de a közepes gumikon azonnal folytatta a körözést. A rádión azt mondták neki, a benzinnel tartja a kitűzött célt - ez biztató a Mercedes számára.

08:43
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Räikkönen súrolja a falat

Megúszta, de közel volt! Majdnem annyi az akció a pályán, mintha egy igazi versenyt látnánk. Gutiérrezt az imént a Red Bull másik versenyzője, Ricciardo, aztán az őt üldöző Alonso is megelőzte.

08:55
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Grosjean kicsúszott

Elásta magát a kavicságyban, szinte egyszerre Hülkenberggel, aki megforgott 9-es kanyar féktávjának végén. Az előző három bejegyzésünk meg elveszett...

08:57
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Lassan vége a hosszú etapoknak

Az előbb már írtuk, csak ez a bejegyzésünk is felszívódott, hogy a Williams párhuzamosan bonyolított le hosszú etapot a két versenyzőjével: a lágy gumikat használó Bottas 18 kör után tért vissza a bokszba, Massa pedig ugyanannyi körnél tartott, csak a közepes gumikon.

08:59
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Vettel megelőzte Räikkönent

A Red Bull igencsak erősnek tűnik a hosszú etapon, ráadásul délután Vettel tette meg a legtöbb kört is... Igaz, a Ferrari mellett fel kell hozni, hogy Räikkönen már zsinórban a 14., míg Vettel még csak a 8. körében járt.

09:02
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Az edzésnek vége

Hamilton és Rosberg maradt az élen, lassan mindenki visszaszivárog a bokszba. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire: hamarosan jelentkezünk az eredményekkel, az összefoglalóval, aztán később az edzésnap részletes elemzésével is.

09:13
március 14, 2014
Vágólapra másolva!

Az eredmények

Az előszezoni papírformának megfelelően a két Mercedes volt a leggyorsabb a 2014-es idénynyitó Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzésén, amelyen Lewis Hamilton fél másodpercet vert a csapat legközelebbi ellenfelére, a ferraris Fernando Alonsóra. A legváratlanabb eredmény azonban a Red Bullé volt, a teszteken küszködő istálló autói ugyanis egész nap olyan megbízhatóan mentek, hogy délután Sebastian Vettel tette meg a legtöbb kört – másfél óra alatt annyit, mint a télen a tesztnapok közül is kevésen –, és csupán két tizedmásodperccel volt lassabb Alonsónál.

Hamilton délelőtt egyetlen mért kört sem tudott teljesíteni, mert egy hibás szenzor lekapcsolta a motort az autójában. Ez azonban a második edzésen szemlátomást nem zavarta: az élmezőnyből ő kapta meg utolsóként a lágy keverékű gumikat, s így másfél tizedet vert csapattársára, Nico Rosbergre, aki előzőleg mindkét fajta Pirellivel tartotta a helyét az élen. Hamilton 1:29.625-ös időeredménye 3,7 másodperccel maradt el attól az 1:25.908-tól, amellyel Vettel egy éve ilyenkor az élen végzett – igaz, ő akkor a szuperlágy gumikat használhatta.

A Ferrarinál Alonso délutánja simán alakult, Kimi Räikkönenéről azonban ezt nem lehetett elmondani: az ő autója egyszer lefulladt, amikor gyakorolni akarta a rajtolást a bokszkijáratnál, később egész enyhén ugyan, de súrolta az egyik falat a bal oldali kerekeivel, a hosszú etapján pedig Vettel megelőzte. A finn végül Alonsóénál csaknem 8 tizeddel gyengébb időeredménnyel lett 7. lett a tabellán.

Hamilton délelőtt egy mért kört sem tett meg, de délután kapásból az élre állt - a galériához kattintson! Forrás: AFP

A Red Bull csapatai elégedettek lehetnek a nyitónap után. Mark Webber utódja, Daniel Ricciardo a 6. helyen végzett, és a nap folyamán némi meglepetésre a Renault egyik partnere, a Toro Rosso teljesítette a legtöbb (128) kört, bár az új brake-by-wire fékrendszerrel Jean-Eric Vergne-nek és Danyiil Kvjatnak is meggyűlt a baja. A franciák motorjait használó másik két istálló viszont katasztrofálisan kezdett: Kamui Kobajasi autójában az egész hajtáslánc cserére szorult, az újonc Marcus Ericssonén pedig hidraulikai hibát fedeztek fel, ezért annak ellenére egyikük sem tudott kimenni a pályára, hogy az előszezonban a Caterham volt a legmegbízhatóbb Renault-motoros autó.

Nem járt sokkal jobban a Lotus sem. Pastor Maldonado egy váltóhiba miatt hagyta ki az egész edzést, míg Romain Grosjean némi késedelem után hozzákezdhetett a körözéshez, amit azonban röviddel később a kavicságyban fejezett be egy kipördülést követően. Szinte vele egyszerre csúszott ki Nico Hülkenberg is, aki a 9-es kanyar féktávjának végén megforgott a Force Indiával. A versenyzőknek a kisebb leszorítóerő, a nagy nyomaték és a keményebb keverékű gumik miatt egyébként is láthatóan jobban kellett küzdeniük az autójukkal, mint az előző években megszokhattuk.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!