Vágólapra másolva!
Az sem könnyítette meg a dolgát, hogy felhólyagosodott gumikon kellett megkezdenie a versenyt. Vettel szerint ennyire volt képes a Red Bull Oroszországban.

A Red Bull már a pénteki szabadedzések után érezte, hogy a szocsi pálya nem fekszik az autójuknak, és a vasárnapi futamon valóban nem volt esélyük a dobogón végezni. Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel a verseny nagy részében beleszürkült a mezőnybe, és végül a 7. és 8. helyen sikerült célba érniük.

Ricciardónak annak ellenére tudott Vettel előtt végezni, hogy a rajt után a 10. helyről induló német került előrébb. Az ausztrál küszködött az első körökben, ezért a Red Bull úgy döntött, a tervezettnél korábban, már a 11. körben kihozza őt az egyetlen kerékcseréjére.

„Az első néhány kör elég kaotikus volt, és a rajtnál veszítettünk pár helyet" – mondta az ausztrál, aki a hatodikról a kilencedik helyre esett vissza az indulás után. „Meg kell vizsgálnunk, miért történt ez – az idény vége felé járunk, és még nem sok olyan versenyünk volt, ahol jól sikerültek a rajtjaink. Ez egy kicsit bosszantó."

Ricciardo lágy abroncsai már a rajtnál hólyagosak voltak Forrás: AFP

Bár a Pirelli abroncsai szokatlanul tartósnak bizonyultak Oroszországban, Ricciardónak gondjai voltak az időmérőn is használt lágy gumijaival. „Az abroncsok már akkor hólyagosak voltak, amikor elkezdtünk versenyezni" – árulta el. „Az időmérő eléggé megviselte őket, nem tűntek túl egészségesnek. Az első etapban még rosszabb lett a helyzet: éreztem, hogy hamarosan szétesnek, ezért korán kereket cseréltem."

A közepes gumikkal már elégedett volt, de hiába került közel a futam végén a 6. helyen autózó Fernando Alonsóhoz, nem tudott komoly támadást indítani ellene. Vettel ellenkező stratégiával versenyzett – szintén egyszer állt ki a bokszba, de ő az élmezőnyből utolsóként cserélt kereket. Nem biztos benne, hogy ez jó taktikának bizonyult, de szerinte amúgy sem volt sokkal több a Red Bullban.

„Jól rajtoltam, utána pedig keményen csatáztam Daniellel. Ezután viszont semmi különleges nem volt a tempónkban, és ugyanazokkal a problémákkal küszködtünk, mint az időmérőn" – magyarázta. „A verseny nagy részében egyedül autóztam – az eleje még szórakoztató volt, de utána nem volt túl eseménydús."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!