Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Egymillió új munkahelyet teremtene nőknek az Uber

Öt éven belül egymillió női sofőrt szeretnének a platformjukon látni.
Vágólapra másolva!
Öt éven belül egymillió nő számára szeretne munkahelyet teremteni az Uber. A taxizást és személyszállítást forradalmasító cég jelenlegi, amerikai sofőrjeinek mintegy 14 százaléka nő.
Vágólapra másolva!

A hat évvel ezelőtt indult Ubernek jelenleg 160 ezer aktív sofőrje van az Egyesült Államokban, és "több százezer" - becslések szerint mintegy 900 ezer - vezetője világszerte.

Öt éven belül egymillió női sofőr

Tegnap a cég azt jelentette be, hogy 2020-ra, vagyis öt éven belül, egymillióra szeretné növelni a női sofőrjeinek a számát. Ez a növekedési ütem alsó hangon is azt jelentené, hogy radikálisan növelnék a nők arányát a vezetők között, és legalábbis dupláznák a sofőrök összlétszámát.

Öt éven belül egymillió női sofőrt szeretnének a platformjukon látni. Forrás: Uber

A cél érdekében az Uber stratégiai partnerséget kötött az ENSZ Női Tagozatával, a UN Women-nel.

40 milliárdos értékelés

Ezek az ambiciózus növekedési tervek egyébként megmagyaráznák azt is, miért bíznak a befektetők ennyire az Uberben: a céget tavaly decemberben ugyanis mintegy 40 milliárd dollárra értékelték (összehasonlításképpen, ez csaknem tízszerese az OTP piaci értékének).

Szexista vádak

A kijelentés és a fókusz azért is érdekes, mert az utóbbi időben különböző szexista megnyilvánulások miatt az Uber többször is a média és a felhasználók célkeresztjébe került. Franciaországban például elindult egy reklámkampány, azzal a fókusszal, hogy milyen dögösek a női Uber-sofőrök.

Miután a BuzzFeed felkapta az ügyet, a kampányt leállították, és a cég el is határolódott tőle, mondván, egy helyi kezdeményezésről volt szó, ami nem áll összhangban azzal, ahogy az Uber a felhasználóiról és a nőkről gondolkodik.

De támadták személyesen a cég vezetőit is, egyrészt azért, mert egyikük indulatosan reagált, amiért egy francia újságírónő pont a fenti reklámkampány hatására bejelentette, hogy törli az alkalmazást a telefonjáról, a cég ügyvezetője pedig azért került szégyenpadra, mert viccesen "Boober"-ként utalt az alkalmazásra, mondván, hogy mióta egy milliárdos céget vezet sokkal nagyobb a sikere a nők körében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről