Ingyen sörrel fejezi ki háláját a kézműves vállalkozás

kézműves sör, Bart Dániel, Élesztő
Vágólapra másolva!
Két éve működik az Élesztő, az első hazai multi-tap bár. Holnaptól egy héten át kedveskedik azoknak, akiknek a növekedését köszönheti.
Vágólapra másolva!

Szüliheti fesztivált szervez a kísérletként induló kézműves vállalkozás, az Élesztő. Mint honlapjukon írják a híveiknek, azért, mert az ő lelkesedésüknek és türelmüknek köszönhetik a sikert. Azt, hogy „alkalmanként sitthalmok és flexvinnyogás közepette” is „szavaztak rájuk a pénztárcájukkal”.

Forrás: Facebook/Élesztő

A vállalkozás mögött Bart Dániel, a Főzdefeszt főszervezője áll. Neki köszönheti a hazai gasztrokultúra azt, hogy az addig a borhoz, a kávéhoz vagy a csokoládéhoz képest meglehetősen alacsony presztízsű sörből is NB I-es játékos lett. Ezért először enciklopédikus, mégis szórakoztató blogja, a Folyékony kenyér, majd a Főzdefeszt, 2013 óta pedig az Élesztő tett igen sokat. Ő helyezte el a kézműves sört a gasztrotérképen, ezzel tudatosítva a magyar fogyasztóban, hogy van élet a „spórolós nagyüzemi” fél litereken túl.

Az elhelyezés ebben az esetben nem csak elvont, hanem konkrét értelemben is érvényes. Az Élesztő egy ferencvárosi romkocsma, a Tündérgyár felújításával született meg. Szó szerint: az építkezés még javában tartott, amikor az első hazai multi-tap bár megnyitott a helyén. Mint Bart mondja, egyfajta mini Gozsdu udvart hoztak így létre, csak éppen minden állomás a minőségi sörről szól.

Az április 24-én kezdődő szülihéten nap mint nap három hordó kézműves márkát vernek csapra. Az esemény sörpremierrel kezdődik, a meggyes-kávés Reverend mutatkozik be. „Nem az olcsó fajtákat locsoljuk szét, a napi három hordó mind az Élesztő kedvenc sörének számít, azokkal kínáljuk meg a vendégeinket, amelyek az elmúlt két évben a legjobban mentek, vagy a kedvenc márkák egy-egy újdonságával” – mondta Bart Dániel az Üzletrésznek. A fesztiválban 24 főzde vesz részt. Kérdésünkre, szerinte három hordó mennyi ideig lesz elég, 3-4 órát tippel – hangsúlyozva, hogy csak saccol, „…mivel még sosem csináltunk ilyesmit.”

Hozzáteszi, az akció lényege inkább a kapcsolatról szól: „Visszaigazoljuk a közönségünknek, hogy nem csak ők szeretnek minket, hanem mi is őket – mondja. – Legalább annyira, amennyire izgalmasak a holnaptól megismerhető új söreink.”