Az önmagában édeskevés, ha Branson szeme felcsillan az ötletre

veszély befektetés egyensúly kockázat hiba nyereség veszteség siker kudarc
Vágólapra másolva!
„Az Egyesült Királyság legszexibb startupja” – így emlegette a cégét áprilisban a Sup alapítója, Rich Pleeth. Nem kellett hozzá fél év, és 404-et mutat a weboldaluk. Pedig őrületes nevek támogatták.
Vágólapra másolva!

A minősítés önteltnek hangzik, pedig a Virgin Media startupversenye egy szakmai kategóriájára utal. A tavaly novemberben piacra lépett Sup nevű startup az Európai Unió indulói között első lett a Talent unleashed nevű nagyszabású ausztrál bemutatkozóversenyen. A zsűriben Branson és Wozniak is nagy elismeréssel beszéltek az alkalmazásról. Pleeth-t mint sikeres vállalkozót említi például ez a válogatás is – vagyis a médiától az expertekig

minden visszajelzésből arra következtethetett, jó irányba haladnak a dolgok.

A Sup arra való, hogy a lehető leggyorsabban megtudjuk, van-e barátunk 5-10-25 percnyi sétaközelben, ha mondjuk másik városba vagy országba utazunk. Mert erről lehet ugyan érdeklődni a Facebookon, de semmi garancia, hogy időben reagál, akire ráírunk. És bár

Steve Wozniak úgy nyilatkozott, „ezt egyszerűen muszáj letöltenem”,

Richard Branson is hátba veregette Pleeth-t, a Sup ettől még nem tudta megugrani a legfontosabb akadályt: egy penny bevételt sem termelt a fennállása alatt, írja a Business Insider.

Valami ilyesmi a befektetők kockázatvállaló kedve a brexit óta Forrás: Origo

Pedig a hajdani Google-alkalmazott Pleeth appjára 800 ezer felhasználó volt kíváncsi. A brit lapnak azt nyilatkozta, volt ugyan növekedés, de hokiütőgörbéről messze nem beszélhetünk.

A napi 300 letöltés pedig magas szám, de nem elég, ha aztán a felhasználók nem néznek vissza

az applikációra. Nyolc alkalmazottját az elmúlt két hétben szélnek eresztette barátságban és bónusszal. A webszájt 404-et mutat.

Szomorú szmájli Forrás: Origo

A befektetők, köztük a Zoopla alapítója, Alex Chesterman, 650 ezer fontot injekcióztak a projektbe. Ebből július és szeptember között 140 ezer ment el a marketingre – ezen a területen dolgozott Pleeth a Google-nél. Ebből 8 ezret mindjárt kifizethetett büntetésre, mert

Shoreditch utcáin körülbelül 100 graffittit fújatott az aszfaltra,

amely felszólította a járókelőket, hogy töltsék le az alkalmazást. De rengeteg bulit is tarott, influencereket fizetett, többek közt a YouTube egy sztárját, Jakeboyst, hogy sűrűn említse a márkát. Továbbá szponzorációtól matricákig és diákmunkásokig elég színes fantáziát bizonyítva nagyon sok tételre duzzadt a költséglista.

Érthető, hogy Pleeth az utolsó pillanatig ragaszkoott a reményhez, alig egy héttel ezelőttig vacsorákat szervezett, ahol befektetőket próbált rábeszélni lázasan az invesztícióra, akik, ha egy közös okot kell mondani a vonakodásra,

valószínűleg a brexit miatt nagyon óvatosak abban, hová teszik a pénzüket.

„Nagyon kemény dolog ez – mondja Rich Pleeth. – A startup egyszerre a gyermeke és a szerelme az embernek. Én az elmúlt másfél évben mindent beleadtam a Sup fejlesztésébe, amim csak volt. Most gyászolok.

Hozzáteszi, nyár elején egy német befektetővel és két másikkal is igen biztató tárgyalásokat folytatott, egyikük sem hitte, hogy eredményes lesz a referendum. A brexit hírére aztán a lelkesedést felváltotta az ideges bizonytalanság.

Pleeth azt mondja, a következő cége egészen biztosan a bevételre fog koncentrálni.