A kulturális és idegenforgalmi minisztérium szerint a kínai turisztikai helyszíneken 782 millió látogatás történt az ünnep alatt, ami hét százalékkal több, mint tavaly, ugyanakkor jóval alacsonyabb, mint a korábban várt kilenc százalékos növekedés, és még inkább elmarad a 2017-es tíz százalékos bővüléstől.
A Kereskedelmi Minisztérium szerint a kiskereskedelem, valamint az élelmiszerek és italok értékesítése október első hetében 8,5 százalékkal ugrott 212,7 milliárd dollárra, de ez másfél százalékkal lassabb növekedés, mint azt a hivatal korábban várta.
A kínai hatóságok megpróbálják fellendíteni a belföldi fogyasztást annak érdekében, hogy támogassák a gazdasági növekedést.
Röviddel a márciusi kormányülés után bejelentették, hogy a május elsejei munka ünnepét két pihenőnappal megtoldják, és ezeket a munkanapokat hétvégére cserélik, ami gyakori lépés az országban.
Ugyan a tengerentúlra utazó kínai turisták számáról nincs pontos adat: a legjobb esetben pár millióval több kínai utazott külföldre, míg a legrosszabb becslések szerint a turisták száma tíz százalékkal csappant meg.
2018-ban a külföldre utazó kínaiak száma meghaladt a hétmilliót - a Kulturális és Idegenforgalmi Minisztérium adatai szerint.
Ugyanakkor a kínai Bevándorlási Igazgatóság adatai szerint az ünnep első hat napja alatt az emberek határátlépésének száma 15,1 százalékkal csökkent, a tavalyi mintegy hatmillióhoz képest.
A minisztérium jelentéséből kiderül, hogy a korábbi évekhez képest
a turisták ezúttal inkább a pihenésre fókuszálnak és a kevésbé ismert helyekre voltak kíváncsiak,
például Horvátországra vagy Szlovákiára.
Ugyanakkor a kínai turisták idén az Alipay fizetési alkalmazás segítségével többet költöttek pihenésük során, mint tavaly. Egészen pontosan fejenként 15 százalékkal többet, mintegy 350 dollárt (106 ezer forint) fizettek utazásuk alatt.