A cégek hamarosan részvényeket osztogathatnak a hűségprogramjuk részeként

Wall Street seen quite due to Coronavirus pandemic Charging Bull Statue,Financial district New York,New York City  USA koronavírus korona vírus fertőzés járvány betegség tőzsde Wall street
NEW YORK, USA - MARCH 29: Charging Bull Statue is seen lonely at the Financial District in New York City, United States on March 29, 2020. New York is ranked as one of the largest International Financial Centres ("IFC") in the world, now seen so quiet due the Covid-19 pandemic. Tayfun Coskun / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Az internet következtében felgyorsult információáramlás nagy hatást gyakorolt a fogyasztói döntéshozatalra. A közösségi média lehetőséget teremt az azonnali visszajelzésre, és a világ - ilyen szempontból legalábbis - egyre inkább egy globális faluvá alakul, ahol az emberek az online vélemények, a bloggerek vagy épp a hashtag-ek alapján vásárolnak és kötődnek egy-egy márkához, amelyeknek akár már a részvényesévé is válhatnak. A legújabb kutatások szerint pedig akár egy kicsiny részvénytulajdon is erősíti a márkahűséget.
Vágólapra másolva!

A tőzsdei kereskedés demokratizálása megállíthatatlannak látszik, a fintech applikációk pedig minden kétséget kizáróan a koronavírus-járvány egyik legnagyobb nyertesei, hiszen az otthon maradt emberek milliói kezdték el használni azokat. Például egy 2020-as Gallup közvélemény-kutatás szerint tavaly már az amerikaiak valamivel több mint fele (55 százalék) rendelkezett valamilyen részvénnyel.

A lakossági befektetők számának növekedése azonban egy érdekes, új gazdasági helyzetet is teremtett. A Columbia Business School februárban közzétett kutatásai szerint a részvénytulajdon ösztönzi a fogyasztói hűséget.

A tulajdonosi gazdaság alapfeltétele a befektetett tőke, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy részesedést szerezzenek egy márkában, cégben vagy akár a művészetben.

Ez pedig további hűséget generál, ami jó hír a népszerű márkák számára.

Ráadásul a kutatás arra is rámutatott, hogy

azok a fogyasztók, akik egy társaság részvényeseivé válnak - akár elenyésző mértékű részesedéssel is -, automatikusan többet költenek az adott márka termékeire.

A „Bumped: A részvénytulajdon hatásai az egyéni kiadásokra" című tanulmány több mint 9000 amerikai felhasználó tranzakciós adatait elemezte egy új fintech alkalmazás, a Bumped adatai alapján. A cég brókerszámlát nyit az előfizetői számára és bizonyos kiskereskedőktől származó vásárlások után azok részvényeivel jutalmazza őket. A felhasználók 16 különböző csoportból választhatják ki a kedvenc márkáikat és automatikusan megkapják azok részvényeit, amikor az üzleteikben költenek. A kutatók megállapították, hogy a vásárlók heti kiadásai 30-40 százalékkal, átlagosan 23 dollárral (6900 forint) nőttek az általuk preferált cégek felé, és három-hat hónapig ezen a szinten is maradtak.

A járvány tovább demokratizálta a tőzsdét: már nem kell a New York-i Wall Street-ig menni, a "tőzsdecápák" akár az otthon kényelméből is kereskedhetnek Forrás: Anadolu Agency/2020 Anadolu Agency/Tayfun Coskun

A töredéktulajdon és a saját tőke ötlete egyre több helyen megjelenik. Az NFT-khez hasonlóan a BitClout-on rajongók bitcoin segítségével akár még hírességekbe vagy influencerekbe is befektethetnek.
A szakértők szerint a közeljövőben már ez a típusú „promóció" lehet az utódja a kuponfüzeteknek vagy a hűségkártyáknak. Ez a cégeknek is jó, hiszen részvényesként a fogyasztó hosszabb távú elkötelezettséget vállal, szemben a rövidebb idő alatt beváltható pontokkal és kuponokkal. A Bumped a kezdeti sikereken felbuzdúlva most további társaságokkal és bankokkal kívánja bővíteni kínálatát.