Az 1,8 kilogramm súlyú drón 226 métert tett meg két perc alatt, és öt méter magasra sikerült felemelkednie: ez volt eddig a leghosszabb út, amelyet megtett és a legmagasabbra emelkedett.
Előzőleg kétszer nem sikerült felemelkednie szoftverhiba miatt.
A mérnökök már korábban közölték, azzal számolnak, hogy a repülési kísérletek 85 százaléka lesz sikeres.
Ötödik útján, körülbelül egy hét múlva, új parkolóhelyre irányítják, hogy szabad helyet biztosítsanak a Perseverance Mars-járónak a kőzetmintagyűjtés megkezdéséhez. A Mars-járó a vörös bolygó Jezero kráterének talajából fog mintát venni. Májusban terveznek még egy hatodik és hetedik repülést is, és ha minden a tervek szerint folytatódik, misszióját meghosszabbítják - közölték.
Az Ingeniuty szereti a Marsot. Felszáll, és azonnal érzi azt a szabadságot, amelyet éreznie kell
- mondta MiMi Aung projektmenedzser.
Az Ingenuity repülései komoly technikai kihívásokat jelentenek, egyebek között a vörös bolygó rendkívül ritka légköre miatt, amelynek sűrűsége mindössze egy százaléka a Földének. Ez azt jelenti, hogy a minihelikopter vízszintesen forgó légcsavarjainak percenként 2400 forgást kell megtenniük a felemelkedéshez,
vagyis nagyjából ötször annyit, mint egy helikopternek a Földön.
Az ultrakönnyű helikopter a Perseverance Mars-járóhoz erősítve érkezett meg a Marsra február 18-án. A drón április 3-án vált le a roverről a tesztrepülések számára kijelölt 10x10 méteres területen.
A Mars-járó olyan kőzetmintákat fog gyűjteni, amelyek a földi értelemben vett élet nyomaira utalnak a bolygó múltjából. Ez alatt azokra az adatokra és felvételekre fog támaszkodni, amelyeket a helikopter gyűjtött és készített. A sikeres kommunikációhoz szükség van arra, hogy a helikopter és a Mars-járó mintegy egy kilométer távolságra legyen egymástól.