Hihetetlen fejleményről jelentettek a Szuezi-csatornából

Szuezi-csatorna, 2021. július 7. A panamai zászló alatt közlekedő, japán tulajdonban lévő Ever Given nevű konténerhajó halad a Szuezi-csatornán keresztül 2021. július 7-én. A 400 méter hosszú teherhajó március 23-án az erős szél hatására állt keresztbe Szuezi-csatorna egy szűk szakaszán, és hat napig blokkolta a hajóforgalmat. Egyiptom a mai napon kiadta a március óta a Nagy-Keserű-tó közepén veszteglő teherhajót, miután sikerült megállapodni a kártérítés mértékéről a hajó tulajdonosaival és a biztosítókkal. MTI/EPA/Háled el Fiki
Vágólapra másolva!
A koronavírus-járvány és az Ever Given teherhajó hatnapos fennakadása ellenére a Szuezi-csatorna kulcsfontosságú vízi útvonal 2021-ben mégis rekordbevételre tett szert a Csatorna Hatóság jelentése szerint. A részleteket a ChannelNewsAsia adta hírül.
Vágólapra másolva!

A Vörös-tengert és a Földközi-tengert összekötő csatornán

a globális tengeri kereskedelem mintegy 10 százaléka bonyolódik, Egyiptom számára pedig ez az egyik legfontosabb devizaforrás.

Osama Rabie, a Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) igazgatója bejelentette:

A panamai zászló alatt közlekedő, japán tulajdonban lévő Ever Given nevű konténerhajó halad a Szuezi-csatornán keresztül Forrás: MTI/EPA/Háled El Fiki

A csatornát használó hajók száma a 2020-as 18.830-ról 2021-ben 20.694-re, azaz naponta több mint 56 hajóra emelkedett - áll az SCA közleményében.

A hatóság adatai szerint az Ever Given balesete miatt Egyiptom naponta mintegy 12-15 millió dollárt veszített a csatorna lezárása alatt.

Novemberben az SCA közölte, hogy 2022-től hat százalékkal megemeli a tranzitdíjakat, de a turistahajók és a cseppfolyósított földgázt szállító hajók mentesülnek ez alól.