Különleges és hajmeresztő vásárlói panaszok

Man grocery shopping 40-45 Years 40s Abundance Adults Only Boredom Color Image Consumer Customer Day Eating Exhaustion Food Freshness Fruit Groceries Grocery Store Healthy Eating Indoors One Person Photography Produce Mature Men Routine Shopping Shopping
Man grocery shopping
Vágólapra másolva!
Aki a kiskereskedelemben, a vendéglátóiparban vagy az ügyfélszolgálat területén dolgozik, szinte biztos, hogy találkozott elképesztő, elsőre hihetetlennek tűnő fogyasztói panaszokkal. Összegyűjtöttünk néhányat a legkülönösebbekből.
Vágólapra másolva!

A hajmeresztő panaszokkal előálló fogyasztók időnként csak vicces perceket okoznak a dolgozóknak, azonban előfordul, hogy a vásárlók kifejezetten megnehezítik a kiskereskdelmi és a szolgáltatásokban dolgozó munkavállalók életét. Mi több, egyesek képesek bíróság elé is vinni az elképesztő problémáikat. Az interneten elérhető beszámolókból és forrásokból összegyűjtöttünk néhányat a legabszurdabb vásárlói panaszokból, afféle nemzetközi szemleként.

Megette a sonkát, majd rájött, hogy túl sós

Egy férfi egyszer arra panaszkodott, hogy a sonka, amelyet vásárolt túlságosan sós volt. Az értékesítő vállalat közölte, a férfi a termék teljes árát visszakaphatja, amennyiben visszaviszi a boltba a sonkát.

A férfi azonban elmondta, hogy ez lehetetlen, ugyanis sikerült elfogyasztania a teljes sonkát, ami majdnem fél kilogramm volt.

Egy szupermarket vásárlója arra panaszkodott, hogy a számlán, amelyet kifizetett téves összeg szerepel. Az üzlet munkatársai készséggel elmagyarázták a vásárlónak, hogy ez azért van, mivel különböző kedvezményeket alkalmaztak, vagyis így kevesebbet kell fizetnie, mint amire eredetileg számított. A vásárló azonban nem fogadta el a magyarázatot, és követelte, hogy beszélhessen az üzletvezetővel.

Végül a vásárló a többszöri magyarázat ellenére addig tiltakozott, amíg a szupermarket megengedte neki, hogy a magasabb árat fizethesse ki.

Nem mindenkinek elég "kiváló" az étteremben felszolgált pezsgő Forrás: Getty Images/iStockphoto/© Rido/Ridofranz

Amikor a termékvisszavitelre fordított idő is pénz

Valaki egyszer visszavitt egy tévékészüléket a műszaki üzletbe, arra hivatkozva, hogy nem tiszta a televízió képe.

A boltban elmagyarázták neki, hogy a probléma az, hogy nem távolította el a védőfóliát.

Az ügy itt meg is oldódhatott volna, de a vásárló felháborodva közölte, hogy őt senki nem tájékoztatta arról, hogy ezt meg kell tennie, ezért követelte a vételár teljes megtérítését. Mi több, további kompenzációt követelt az elvesztegetett ideje miatt.

Az árucikkek mellett az is előfordul, hogy valaki az új kisállataival nem elégedett. Sok különös történet olvasható a témában, de az egyik legfurcsább eset az volt, amikor valaki visszavitte az állatkereskedésbe a nemrég vásárolt hörcsögét, mégpedig arra hivatkozva, hogy

az állat „nem volt se elég barátságos, se elég bújós".

Volt, aki arra panaszkodott, hogy az újonnan vásárolt hörcsöge nem volt elég barátságos Forrás: 123rf.com

Túl jó ügyfélszolgálat

Nem ritka, hogy valaki egy vállalat ügyfélszolgálatára panaszkodik, mert rosszak a tapasztalatai. Az viszont már rendhagyónak számít, amikor valakinek az a gondja, hogy az ügyfélszolgálat túl jó. Egy amerikai közüzemi cég fogyasztója panasszal élt, amiért szerinte a társaság ügyfélszolgálata túl magas minőségű. Az ügyfél úgy vélte, ha a cég kevesebbet költene az ügyfélszolgálatos dolgozók képzésére, akkor csökkenthetné az árait.

Természetesen a pincérek és a vendéglátóipar más dolgozói is gyakran találkoznak hajmeresztő esetekkel. Ilyen volt, amikor valaki arra panaszkodott a pincérnek, hogy a rendelt pezsgője nem volt „kiváló", ahogy ezt az étterem hirdette.

Noha a vendég szinte a teljes üveg pezsgőt megitta, mégis követelte a vételár teljes visszatérítését.

Vannak olyan esetek is, amikor a fogyasztók nem állnak meg a puszta panasztételnél, és perre viszik az ügyüket – legyen az ügy bármennyire is abszurd.

Az egyik ilyen per tárgyát az képezte, hogy a Starbucks kávézólánc mennyi jeget tesz a felszolgált jeges italokba. A pert indító fogyasztó arra hivatkozott, hogy a Starbucks a pohár majdnem felét jéggel töltötte fel, így spórolva az ital mennyiségén. Következésképpen a vásárló sokkal kevesebb italt kap annál, mint ahogy azt a cég hivatalosan hirdeti.

Az illetékes amerikai bíróság végül elutasította a keresetet. A kerületi bíró úgy érvelt, hogy

minden „logikusan gondolkodó" fogyasztó tisztában lehet azzal, hogy ha jeges italt rendel, akkor az italt és jeget fog tartalmazni.

Mindazonáltal a Starbucks szóvivője az ügy kapcsán jelezte, a cég munkatársai készséggel újrakészítik az italt mindazoknak a vásárlóknak, akik nem elégedettek az ital-jég aránnyal.

Túlcsorduló csirkés kosár

Egy másik, 2016-os ügyben, egy New York-i nő a KFC-t perelte be megtévesztő reklám miatt. A fogyasztó azt sérelmezte, hogy nem volt elég csirke a KFC-ben vásárolt kosárban. Pontosabban, a kosár nem volt tele csirkével, miközben szerinte a vállalat úgy reklámozza a kosarát, hogy az „csordultig" van étellel.

Egy New York-i nő szerint a KFC csirkés kosara nem is elég az egész családnak Forrás: Shutterstock

A nő indoklása szerint

a KFC megtévesztő reklámmal élt, amikor azt állította, hogy a kosárral az egész család jól tud lakni, mivel szerinte a túl kevés csirke valójában nem elég a családnak.

A KFC igyekezett gyorsan lezárni az ügyet, és felajánlott két ajándékkupont kártérítésként. A nő azonban ezt nem fogadta el, és inkább perre ment. A bíróság azonban elutasította a keresetet, így a nő valószínűleg jobban járt volna az ajándék csirkés kosárral.