A hajmeresztő panaszokkal előálló fogyasztók időnként csak vicces perceket okoznak a dolgozóknak, azonban előfordul, hogy a vásárlók kifejezetten megnehezítik a kiskereskdelmi és a szolgáltatásokban dolgozó munkavállalók életét. Mi több, egyesek képesek bíróság elé is vinni az elképesztő problémáikat. Az interneten elérhető beszámolókból és forrásokból összegyűjtöttünk néhányat a legabszurdabb vásárlói panaszokból, afféle nemzetközi szemleként.
Egy férfi egyszer arra panaszkodott, hogy a sonka, amelyet vásárolt túlságosan sós volt. Az értékesítő vállalat közölte, a férfi a termék teljes árát visszakaphatja, amennyiben visszaviszi a boltba a sonkát.
A férfi azonban elmondta, hogy ez lehetetlen, ugyanis sikerült elfogyasztania a teljes sonkát, ami majdnem fél kilogramm volt.
Egy szupermarket vásárlója arra panaszkodott, hogy a számlán, amelyet kifizetett téves összeg szerepel. Az üzlet munkatársai készséggel elmagyarázták a vásárlónak, hogy ez azért van, mivel különböző kedvezményeket alkalmaztak, vagyis így kevesebbet kell fizetnie, mint amire eredetileg számított. A vásárló azonban nem fogadta el a magyarázatot, és követelte, hogy beszélhessen az üzletvezetővel.
Végül a vásárló a többszöri magyarázat ellenére addig tiltakozott, amíg a szupermarket megengedte neki, hogy a magasabb árat fizethesse ki.
Valaki egyszer visszavitt egy tévékészüléket a műszaki üzletbe, arra hivatkozva, hogy nem tiszta a televízió képe.
A boltban elmagyarázták neki, hogy a probléma az, hogy nem távolította el a védőfóliát.
Az ügy itt meg is oldódhatott volna, de a vásárló felháborodva közölte, hogy őt senki nem tájékoztatta arról, hogy ezt meg kell tennie, ezért követelte a vételár teljes megtérítését. Mi több, további kompenzációt követelt az elvesztegetett ideje miatt.
Az árucikkek mellett az is előfordul, hogy valaki az új kisállataival nem elégedett. Sok különös történet olvasható a témában, de az egyik legfurcsább eset az volt, amikor valaki visszavitte az állatkereskedésbe a nemrég vásárolt hörcsögét, mégpedig arra hivatkozva, hogy
az állat „nem volt se elég barátságos, se elég bújós".
Nem ritka, hogy valaki egy vállalat ügyfélszolgálatára panaszkodik, mert rosszak a tapasztalatai. Az viszont már rendhagyónak számít, amikor valakinek az a gondja, hogy az ügyfélszolgálat túl jó. Egy amerikai közüzemi cég fogyasztója panasszal élt, amiért szerinte a társaság ügyfélszolgálata túl magas minőségű. Az ügyfél úgy vélte, ha a cég kevesebbet költene az ügyfélszolgálatos dolgozók képzésére, akkor csökkenthetné az árait.
Természetesen a pincérek és a vendéglátóipar más dolgozói is gyakran találkoznak hajmeresztő esetekkel. Ilyen volt, amikor valaki arra panaszkodott a pincérnek, hogy a rendelt pezsgője nem volt „kiváló", ahogy ezt az étterem hirdette.
Noha a vendég szinte a teljes üveg pezsgőt megitta, mégis követelte a vételár teljes visszatérítését.
Vannak olyan esetek is, amikor a fogyasztók nem állnak meg a puszta panasztételnél, és perre viszik az ügyüket – legyen az ügy bármennyire is abszurd.
Az egyik ilyen per tárgyát az képezte, hogy a Starbucks kávézólánc mennyi jeget tesz a felszolgált jeges italokba. A pert indító fogyasztó arra hivatkozott, hogy a Starbucks a pohár majdnem felét jéggel töltötte fel, így spórolva az ital mennyiségén. Következésképpen a vásárló sokkal kevesebb italt kap annál, mint ahogy azt a cég hivatalosan hirdeti.
Az illetékes amerikai bíróság végül elutasította a keresetet. A kerületi bíró úgy érvelt, hogy
minden „logikusan gondolkodó" fogyasztó tisztában lehet azzal, hogy ha jeges italt rendel, akkor az italt és jeget fog tartalmazni.
Mindazonáltal a Starbucks szóvivője az ügy kapcsán jelezte, a cég munkatársai készséggel újrakészítik az italt mindazoknak a vásárlóknak, akik nem elégedettek az ital-jég aránnyal.
Egy másik, 2016-os ügyben, egy New York-i nő a KFC-t perelte be megtévesztő reklám miatt. A fogyasztó azt sérelmezte, hogy nem volt elég csirke a KFC-ben vásárolt kosárban. Pontosabban, a kosár nem volt tele csirkével, miközben szerinte a vállalat úgy reklámozza a kosarát, hogy az „csordultig" van étellel.
A nő indoklása szerint
a KFC megtévesztő reklámmal élt, amikor azt állította, hogy a kosárral az egész család jól tud lakni, mivel szerinte a túl kevés csirke valójában nem elég a családnak.
A KFC igyekezett gyorsan lezárni az ügyet, és felajánlott két ajándékkupont kártérítésként. A nő azonban ezt nem fogadta el, és inkább perre ment. A bíróság azonban elutasította a keresetet, így a nő valószínűleg jobban járt volna az ajándék csirkés kosárral.