Alpine's French driver Esteban Ocon (R) and Mercedes' British driver Lewis Hamilton compete in the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit in Monaco, on May 29, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltont előbb Esteban Ocon, majd Fernando Alonso tartotta fel, ám a hétszeres világbajnok szerint Monacóban ez benne van a pakliban. George Russellnek a Lando Norrisszal vívott csata közben volt egy necces pillanata, és talált pozitívumot a hétvégében.
Felemás hétvégén van túl a Mercedes, hiszen George Russell közvetlenül az élcsapatok pilótái mögött, az ötödik helyen zárta a Monacói Nagydíjat, Lewis Hamilton viszont csak a nyolcadik pozícióban végzett. Utóbbinak nem volt könnyű dolga, miután többször is beragadt egy nála lassabb autó mögé.
Galéria: Képválogatás az esős Monacói Nagydíjról
2/34
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 29: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks with Scuderia Ferrari Team Principal Mattia Binotto on the grid ahead of the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 29, 2022 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Előbb Esteban Ocon tartotta fel, miután a hétszeres világbajnok kiállt intermediate abroncsokért, a francia versenyző viszont maradt az extrém esőgumikon. Hamilton többször is megpróbálkozott az előzéssel, ám ennek az lett a vége, hogy összeértek, amiért végül ellenfelét marasztalták el és büntették meg 5 másodpercre.
Ki tudja, nem láttam, hogy mire lett volna esély, de egyértelműen nem segített, hogy beragadtam Ocon mögé
– válaszolta Hamilton a Sky Sportsnak arra a kérdésre, hogy ha nem ragad be, milyen eredményre lehetett volna számítani tőle.
A 37 éves versenyző kálváriája itt nem ért véget, hiszen a Mick Schumacher balesete miatt elrendelt megszakítást követően a másik Alpine mögé ragadt be. Fernando Alonso körökön keresztül másodpercekkel lassabban ment, mint az előtte autózók, minden bizonnyal tudatosan, hiszen utána megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. (Ezt később Lando Norris elvette tőle.) Hamilton azonban nem idegeskedik túlságosan a történtek miatt.
„Őszintén szólva nem vagyok annyira bosszús, Monacóban erre lehet számítani – jelentette ki. – Tudtam, hogy ha valamelyik [lassabb autó] mögé kvalifikálok, akkor ilyesmi fog történni.
Reménykedtem benne, hogy az eső lehetőséget teremt számunkra, de a mostani hétvégén ez nem jött össze. Tanulunk belőle, és továbblépünk.”
Russell egy pozíciót javított rajthelyéhez képest, hiszen a kiállások során helyet cserélt Norrisszal. Az idősebbik brit pilóta elárulta, honfitársa kerékcseréje után közel voltak egymáshoz, neki pedig kockáztatnia kellett az előzés érdekében.
„Rengeteg pozitívuma van ennek a versenynek – kezdte. – Az első etap során, a piros zászló előtt gyorsnak bizonyultunk, ami szórakoztató volt. Landóval közel voltunk egymáshoz a bokszkijáratnál. Elém jött ki, és balra mozdult, én pedig rámentem a vizes ívre. Az autóban ülve elég rizikósnak éreztem a nedves körülmények között Monacóban.”
A verseny több mint egy órát csúszott az eső miatt, amit ilyenkor nem könnyű kezelniük a pilótáknak. Russell sem volt ezzel másképp, ám elismerte, hogy jó döntés született. Az utolsó újraindítás után ugyancsak oda kellett figyelniük.
Nehéz és kicsit frusztráló volt az autóban a késlekedés miatt
– magyarázta. – Az FIA azonban helyesen járt el, mert a körülmények valóban nem voltak alkalmasak a vezetésre. A második piros zászló után sokkal szárazabb volt [a pálya], de csak egy száraz ív volt, ami soha nem könnyű. Ugyanakkor elértük az ötödik helyet, és szerintem legközelebb ennél is jobb lesz.”