Vágólapra másolva!
Max Verstappen és Christian Horner is hálás a Ferrarinak, amiért Charles Leclerc és Carlos Sainz egymás ellen csatázott az Osztrák Nagydíj sprintfutamán, hiszen így a címvédő az első hely megőrzése mellett másra is figyelhetett. A nagyot zárkózó Sergio Pérez is elégedett volt a versenyével.

A történelem ötödik sprintfutamán két második hely mellett összességében harmadszor is Max Verstappen volt a leggyorsabb, aki rajt-cél győzelmet aratott az Osztrák Nagydíj sprintjén. Miután a holland mögött nagy csata zajlott a két Ferrari között, Verstappen győzelmét nem fenyegette semmi, így magabiztosan zsebelte be a nyolc pontot és a vasárnapi első rajtkockát.

„Nem volt rossz, az első két kör különösen fontos volt, hogy előnyt autózzak ki, ezt a [ferrarisok] csatája is segítette – mondta a címvédő az F1TV-nek. – Onnantól viszont

Ám a hajrában ők [Leclerc és Sainz] is elég gyorsak voltak, úgyhogy szoros csatára számítok holnap."

Sergio Péreznek a 13. helyről kellett felzárkóznia, miután a pénteki időmérőn utólag hátrasorolták a Q2 végi pályaelhagyásért. A mexikói szerint valamennyire jogos, ám

különösen fájdalmas volt a büntetés, hiszen így két szett lágy gumit is elhasználtak, amire – ha idejében bünteti meg az FIA – nem lett volna szükség.

Pérez a mai sprintfutammal azonban maradéktalanul elégedett volt.

„Ennél jobban nem is alakulhatott volna a verseny. A rövidsége és

– nyilatkozta Pérez a Sky Sportsnak, majd az alacsonyan lévő Nap miatt a látási viszonyokra panaszkodott, valamint a Haasokat dicsérte, akiken a legnehezebben hámozta át magát. – Azonban még mindig csak az ötödik hely lett meg, holnap pedig a jó rajt után a dobogó lesz a cél."

Christian Horner csapatfőnök nemcsak a pilótái teljesítményének, hanem Verstappenhez hasonlóan a Ferrari házon belüli csatájának is örült, mert így a hollandnak lehetősége volt visszafognia magát az utolsó körökben.

„Elégedettek lehetünk, hiszen Max nagyon jól kontrollálta a versenyt, Checo pedig nagyot mentett azzal, hogy majdnem a tegnapi időmérős helyéig [4. hely] jött fel – mondta Horner. – Úgy gondolom, hogy [a Ferrari] a hajrában már tartalékolt, nem akarták elkoptatni teljesen a gumikat,

de szerencsére tudta menedzselni az abroncsokat és az egész futamot."