Horrorvonat: elfogyott a levegő az órákat késő budapesti vonaton, többen rosszul lettek

keleti pályaudvar, MÁV, railjet, vonat
Railjet vonat.
Vágólapra másolva!
Leszakadt a felsővezeték, a vonaton nem volt áram, így nem működött a klíma sem, az ablakokat pedig nem lehetett kinyitni. Rosszul lettek az utasok, volt aki hat óra késéssel ért haza Budapestről.
Vágólapra másolva!

Kedden fél négykor indult a Keleti pályaudvarról a Bécsen át Münchenbe tartó Railjet. Épp hogy a vonat elhagyta Budapestet, még Biatorbágy előtt, a nyílt pályán megállt a jármű -írja a Borsonline.hu.

Az utasok szerencsétlenségére viszont pont egy olyan helyen, ahol mindkét oldalon magas falak határolják a vasúti pályát. Nem volt térerő, és senki sem tudott semmit arról, hogy miért álltak meg.

Railjet vonat. Fotó: Hajdú D. András [origo]

Végül körülbelül fél óra múlva jött a kalauz, és közölte, hogy leszakadt a felsővezeték, előttük pedig egy tehervonat áll a pályán, előreláthatóan 2-3 óra múlva érkezik egy dízelmozdony, ami visszavontatja majd a személyvonatot Kelenföldre.

A vonaton azonban nem volt áram, így nem működött a klíma sem, az ablakokat pedig nem lehetett kinyitni. Hatalmas hőség volt, a vonaton a nagy meleg miatt a levegő is elfogyott, emiatt többen is rosszul lettek. Ekkor pánik tört ki az utasok között és kérték a kalauzt, hogy nyissa ki az ajtókat, de hiába.

Végül egy szolgálaton kívüli rendőrnő állt a felháborodott utasok pártjára: felmutatta az igazolványát és felszólította a kalauzt, hogy nyissák ki az ajtókat.

Ezek után végre kinyitották a kocsiajtókat, majd kitámasztották a belső átjárók ajtajait, ettől enyhült a meleg és végre levegőhöz jutottak az utasok. Bár ez valamennyire segített az ott rekedt emberek helyzetén, még így is embertelen körülmények uralkodtak. Az utasok a vécéket sem használhatták, a vonaton lévő büfé is bezárt, csak annyi vizük és élelmük volt, amit magukkal vittek. Közben a mellettük lévő másik sínpáron haladtak a vonatok.

Többen le is szálltak, és elindultak gyalog Biatorbágyra.

Két órával később végre megérkezett az felmentősereg egy dízelmozdony képében, de időközben kiderült, hogy a railjet mögött egy másik tehervonat is áll a vasúti pályán. Így a nemzetközi járat két tehervonat közé szorult. A dízelmozdony végül a tehervonatot és a személyvonatot egyszerre kezdte el visszafelé húzni, nagyon lassan, Budaörsig. Ott átállították a másik sínpárra a vonatot, és végre elindulhattak Győr felé.

Az embert próbáló helyzet azonban még nem ért itt véget, mert Bicskén az utasokat átszállították egy Intercity-szerelvényre. Csak jóval este kilenc óra után érkeztek Győrbe, ahol csupán azért tudták a szerencsétlen utasok elérni a szombathelyi vonatot, mert az egész vonalon hatalmas késéssel közlekedtek a szerelvények.

A MÁV hivatalos oldalán adott tájékoztatást a történtekről, a felsővezeték-szakadás után óránként, két óránként közöltek friss információkat.

Mint írták, Budaörs és Biatorbágy között egy tehervonat áthaladása közben leszakadt a felsővezeték, így a vonalon nem volt vonalfeszültség. A Keleti pályaudvarról 15:30-kor München felé elindult 68-as Railjet járat haladt a balesetben érintett tehervonat mögött, amit közben utolért a következő tehervonat, így a Railjet két tehervonat közé szorult. A vasúttársaság egy dízelmozdonyt küldött a helyszínre, ami a Railjet-szerelvényt és a mögötte várakozó tehervonatot összekapcsolva húzta vissza Budaörsig. A Railjet Budaörstől Bicskéig a másik vágányon közlekedett, onnan utasai a Bicskéről Sopronba induló Soproni Közgáz IC-vel (IC 946) utazhattak tovább Győrig. A vezetékszakadás következtében több járat is kimaradt, köztük több nemzetkeközi vonat is, az elindult járatokon és a szárnyvonalakon 60-120 perces késésekkel kellett számolni.