Karácsony Gergely képtelen működtetni a fővárost, ezért megsarcolja az autósokat

autó, forgalom, dugó, Budapest, közlekedés, érettségi
Vágólapra másolva!
A baloldali városvezetés látja, hogy az autósoknak nincs lehetőségük más közlekedési módra váltani, így a parkolási díj egy biztos bevételi forrás, melynek összegét bátran megemelhetik – mondta az Origónak adott interjúban Rotyis Bálint. A Nézőpont Intézet elemzője szerint azzal, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros megemelte a parkolási díjakat, végső soron a budapesti lakosokat sarcolják meg, hiszen az autót használó vállalkozások és szolgáltatók be fogják építeni áraikba az áremelkedést, mint plusz kiadást. Az elemző úgy látja, hogy Budapesten a nem megtervezett felújítások, a véletlenszerűen kialakított biciklisávok és a parkolási díjak extrém növelése világos bizonyítéka annak, hogy a főváros nem veszi emberszáma azokat, akik autóval közlekednek.
Vágólapra másolva!

A fővárosban hétfőtől brutálisan megdrágították a parkolást, egyes helyeken a korábbi ár háromszorosát kell fizetni. Mi lehet ennek az oka, és mit akar ezzel elérni a baloldal?

Miután a baloldali városvezetés nem építette ki azokat a közlekedési alternatívákat, ahova az autósok át tudnának szokni,

a jelenlegi intézkedés nem több, mint egy megemelt és kötelezően befizetendő sarc.

A városvezetés látja, hogy az autósoknak nincs lehetősége más közlekedési módra váltani, így a parkolási díj egy biztos bevételi forrás, melynek összegét bátran megemelhetik.

Karácsony Gergelyék hétfőtől drágították meg brutálisan a budapesti parkolást, egyes helyeken a korábbi ár háromszorosát (!) kell fizetni, de a baloldal újabb drágítást javasol Forrás: hirado.hu

Ezekre a pluszbevételekre a Karácsony Gergely vezette fővárosnak szüksége is van, hisz

a 2019-es önkormányzati választások óta lényegében baloldali kifizetőhelyeként működik a főváros.

Karácsony Gergely például jelentős számú politikai tanácsadóval vette körbe magát, és munkájukat jelentős apanázzsal meg is hálálja.

A dugó és a káosz szinte mindennapossá vált Budapesten Fotó: Koncz Márton - Origo

Az autósok felháborodtak, de a szakmai szervezetek is tiltakoznak az emelés ellen, ráadásul a Magyar Autóklub szerint az intézkedés alkotmányellenes, mert nem készültek hatástanulmányok. Mi lehet az oka, hogy Karácsony Gergely és a baloldali politikusok figyelmen kívül hagyják az emberek érdekeit és véleményét?

Karácsony Gergely hivatalba lépése óta támogatja azokat az intézkedéseket, amelyek megnehezítik az autósok életét.

Lényegében ellenségként, illetve bevételi forrásként tekintenek ma az autósokra Budapesten.

A fővárosi vezetés el akarja hitetni a budapesti lakosokkal, hogy néhány ad hoc döntéssel a fővárosi közlekedés gyökeresen átalakítható.

Karácsony Gergely amikor szembesült a közlekedők kritikájával, mindössze cinikusan azt javasolta az autósoknak, hogy szálljanak ki az autóikból és menjenek gyalog. Ezzel a válasszal és stílussal tökéletesen bebizonyította, hogy

nem érdekli és nem is kíván foglalkozni az autót használók mindennapi problémáival.

Egyre nehezebb közlekedni Budapesten Fotó: Csudai Sándor - Origo

Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, Kispest egyik önkormányzati képviselője a Spirit FM műsorában bejelentette, hogy további drágítást javasol. Ha tovább emelnék a parkolási díjakat Budapesten, az milyen helyzetet idézne elő?

Már most is két dolgot fognak tapasztalni a Budapesten élők és dolgozók.

Egyrészt alternatíva hiányában a napi közlekedési kiadások jelentősen meg fognak nőni. Másrészt közvetetten is érdemes plusz kiadásokkal számolni.

Másrészt a budapesti vállalkozások, illetve szolgáltatók a közlekedéssel járó plusz kiadásokat a megemelt parkolási díjak révén be fogják építeni az áraikba.

Végső soron a budapestiek lesznek azok, akik direkt és indirekt módon is, de ki fogják fizetni a megemelt parkolási díjakat, még abban az esetben is, ha egyébként nem rendelkeznek gépjárművel.

Amennyiben pedig tovább nőnek az árak, arra kell készülni, hogy a város csendesebb és kisebb forgalomra tervezett részein hirtelen meg fog nőni az autók száma, és a megnövekedett forgalom mellett rövidesen parkolóhiánnyal is szembesülni fognak a lakosok.

A tanévkezdés reggelén iszonyatos dugó volt a fővárosban. Ha tovább romlik a helyzet, az hogyan érintheti a baloldal megítélését?

A mindenkori városvezetés egyik legfontosabb feladata a városi közlekedés napi szintű működtetése. Ez egy igen nagy kihívás minden nagyváros számára, hisz még a legapróbb döntések is kihatnak a városlakók mindennapi életére. Akár egy hibásan beállított közlekedési lámpa is képes jelentősen megnövelni az utazási időt, így a szakértelem létfontosságú minden egyes módosítás előtt.

Napjainkra ez a szakértelem háttérbe szorult, ennek köszönhetően a fővárosi közlekedés megdrágult, illetve minősége jelentősen romlott.

Karácsony Gergely főpolgármester nem sok jóra számíthat a 2024-es önkormányzati választáson Fotó: Koncz Márton - Origo

Ennek következményeit felfedezhetjük az elmúlt hónapok időközi választásain is. A Fidesz-KDNP jelöltjei sorra jelentős győzelmeket aratnak a baloldali jelöltekkel szemben, nemcsak vidéken, hanem Budapesten is. Mindez optimizmusra ad okot a jobboldal számára, hiszen

megdőlt az a vélekedés, hogy a baloldal Budapesten kényelmesen hátradőlhet a 2024-es önkormányzati választás előtt.

A jobboldal számára Budapest továbbra is egy nehéz terep, de Karácsony Gergely sikertelensége napról napra növeli azok számát, akik egy új főpolgármestert, illetve pártkoalíciót akarnak látni Budapest élén.