Rókusfalvy Pál: Csak mi gondoljuk azt, hogy a magyar bor világhírű

RÓKUSFALVY Pál
Budapest, 2022. augusztus 31. Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszédet mond a 41. országos borverseny eredményhirdetésén a Budapest Marriott Hotelben 2022. augusztus 31-én. MTI/Soós Lajos
Vágólapra másolva!
A leginkább televíziósként és reklámszakemberként megismert Rókusfalvy Pál Etyeken kezdett bortermelésbe 20 éve, azóta megszervezte az Etyek-Budai borvidéket országos, sőt mára nemzetközi viszonylatban is a térképre helyező fesztiváljait. Nemrég pedig nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosnak nevezte ki a kormány. Most a Makronómnak beszélt arról, hol tart most a magyar bor a nemzetközi piacokon.
Vágólapra másolva!

Rókusfalvy pozíciója eddig nem létezett, a feladata a közösségi bormarketing és a magyar borkommunikáció koordinálása. Ki kell dolgoznia a 2023-2026 időszakra szóló Nemzeti Bormarketing Stratégiát, felügyelni az ehhez szükséges kutatásokat, koordinálni a bormarketing tevékenységeket, irányítani a stratégia keretében megvalósuló programokat, illetve részt vesz az ezzel kapcsolatos kormányzati döntések előkészítésében, valamint az eredetvédelmi kérdésekben - számolt be a lapnak a kormánybiztos. Mindezt pedig szoros szakmai együttműködésben kell megvalósítani a kapcsolódó területek vezető szerveivel, a Külgazdasági és Külügyminisztériummal és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel, a turizmusért felelős miniszterrel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, valamint az Agrárminisztériummal, illetve az Agrármarketing Centrummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával.

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszédet mond a 41. országos borverseny eredményhirdetésén a Budapest Marriott Hotelben, 2022. augusztus 31-én Forrás: MTI/Soós Lajos

Arról, hogy miért őt kérték fel, azt mondta, az elmúlt húsz évben nem kevés dolgot tettek le az asztalra az Etyek-Budai borvidéken rendezett, továbbá említette az általa szervezett országos szakmai eseményeket: a Borkonferenciát, Pezsgőkonferenciát, a legjobbak munkáját elismerő Borászok Borásza díjat és a fiatalok nemzetközi tapasztalatszerzését támogató ösztöndíjprogramot.

- mondta Rókusfalvy. Szerinte "van feladat bőven":

a magyar borok nemzetközi jelenléte rendkívül gyenge, a literenkénti (!) átlagára pedig drámaian alacsony, 1 euró alatt van.

El kell érni azt, hogy külföldön is valóban akarjanak magyar bort vásárolni, újjá kell szerveznünk a logisztikát, hogy fizikailag is könnyen elérhetők legyenek az italaink, és az azokat megillető „árpolcokra" kerüljenek - teszi hozzá, majd így folytatja:

Persze vannak abszolút világszínvonalú, csúcsboraink, de ezt a világnak is meg kell tudnunk mutatni, felismerhetőnek és karakteresnek kell lennünk." A kormánybiztos szerint emellett

nem kizárólag a legmagasabb árkategóriára kell koncentrálni,

kell lennie kiváló minőségű, de elérhetőbb árú boroknak is.