A Max Verstappennek nem tetsző kezdeményezés szerint a sprinthétvégéken eddig megszokotthoz hasonlóan pénteken lenne egy szabadedzés és egy időmérő, ám a nyitónapi kvalifikáció nem a sprint, hanem a futam rajtsorrendjét állapítaná meg.
Ezen felül lenne szombaton egy második időmérő edzés az eddigi szabadedzés helyén, amelyen a néhány órával későbbi sprintre lehet kvalifikálni.
Az ötlet azért vetődött fel, mert a többség a sprintfutamos nagydíjakon vajmi kevés értelmét látta a szombati FP2-nek, hiszen azon legfeljebb a futamra lehetett tesztelni a gumikat.
Végül az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén már komolyabban foglalkoztak a problémával, és sajtóinformációk szerint
a 10 csapat már meg is egyezett az új lebonyolításban – igaz, még a vezetésnek is rá kell bólintania.
Ráadásul egyelőre a konkrét kidolgozást sem sikerült tökéletesíteni, ugyanis a szombat délelőtti időmérő konkrét formátumán még gondolkodnak a csapatok sportigazgatói. Felvetődött, hogy a két évtizede látott egykörös szétlövést alkalmazzák, de valószínűbb, hogy a most megszokott háromszakaszos lebonyolítás lesz a nyertes. A jelenlegi rendszerhez képest annyi módosítást terveznek, hogy
nem a mostani 18-15-12 perces lesz a Q1-Q2-Q3, hanem helyette 12, 10 és 8 perces lesz a három etap.
A rövidítés oka elsősorban a gumik és az erőforrások kímélése lenne.
A következő hetekben kiderül, hogy valóban alkalmazni fogják-e a tervezett módosítást. Ha igen, abban az esetben már április végén, Bakuban, az év első sprintfutamos hétvégéjén ezt a menetrendet láthatjuk majd.