Nem csak az OTP maradt az orosz piacon, hanem több száz multinacionális cég is

Rust
A moszkvai Vörös-tér látképe, háttérben a Vaszilij Blazsennyik székesegyházzal
Vágólapra másolva!
Az utóbbi időben számos kritikát kapó OTP Bank mellett számos más nyugati nagyvállalat sem tud szabadulni az orosz piacról, az amerikai Yale Egyetem felmérése szerint vannak olyanok, amelyek tevékenységüket visszafogva meglapulnak, mások kivárásra játszanak, de olyanok is akadnak, akik még erősítik is jelenlétüket.
Vágólapra másolva!

Meglepően sok nemzetközi nagyvállalat van még mindig jelen Oroszországban – Ukrajna megtámadása után több mint egy évvel – annak ellenére, hogy már több mint ötszáz felfüggesztette tevékenységét, és ugyanennyien véglegesen felhagytak működésükkel az agressziót elkövető államban.

Az összeállítás szerint 151 multi a tevékenységét visszafogva „meglapul", 175 időnyerésre játszik, 230 pedig a helyzetet kihasználva még fokozza is jelenlétét.

Az utóbbi kategóriába főként a kínai vállalatok tartoznak, de török példa is akad rá.

A kanadai-amerikai Restaurant Brands International (RBI) tulajdonában álló Burger Kinget állítólag franchise-megállapodás rendelkezései miatt nem tudják a helyi üzemeltetőt bezárásra kényszeríteni, a vállalat azonban folyamatosan árulja 15 százalékos részesedését az orosz vegyesvállalatban.

Azonban vígan vehetik az oroszok a népszerű Aperol likőrt gyártó olasz Campari Group italait is, a cég ugyan leállította reklámjait, ám az üzletet csak annyira fogja vissza, hogy azért kitermelje 118 oroszországi munkatársa fizetését.

Sőt nem kell szomorkodniuk az olasz divat moszkvai híveinek sem, hiszen az ironikus nevű Evropejszki Mallban kedvükre válogathatnak a Benetton és Calzedonia ruhái és alsóneműi között. A spanyol Zara divatcikkeit pedig most egy orosz vállalattól, a Maagtól vehetik meg:

A Metro német nagykereskedelmi áruházlánc, amely egyébként minden „de és ha" nélkül elítélte a háborús agressziót, mintegy 10 ezer helyi alkalmazottjáért viselt felelősségével indokolja maradását, persze az sem elhanyagolható szempont, hogy 2022-ben 29 milliárd eurós éves bevétele 10 százalékát az orosz piacon termelte ki.

De a német Bayer is a maradásra voksol - írta a Világgazdaság. Az alapvető egészségügyi és mezőgazdasági termékek – mint például a rák-, szív- és érrendszeri kezelések, a terhes nőknek és gyermekeknek szánt egészségügyi termékek, valamint az élelmiszer-termesztéshez szükséges vetőmagok – visszatartása csak megsokszorozná a háború áldozatainak a számát – áll a vállalat közleményében.

További részletek ide kattintva olvashatók.