Szolgáltató szemlélet a közigazgatásban

Vágólapra másolva!
Több mint 5000 kormánytisztviselő részesült e-ügyintézési képességeinek és angol szaknyelvi ismereteinek fejlesztését célzó képzésben a Lechner Tudásközpont konzorciumvezetői közreműködésével megvalósított „Az állampolgári ügyintézés lehetőségeinek szélesítése” elnevezésű KÖFOP projekt keretében. A projekt, amely Budapest Főváros Kormányhivatalával közösen, a Miniszterelnökség szakmai irányításával valósult meg, a közigazgatási folyamatok átláthatóságának és a közszolgáltatások színvonalának emelését tűzte ki célul.
Vágólapra másolva!

A Miniszterelnökség szakmai irányításával, Budapest Főváros Kormányhivatalával közösen a Lechner Tudásközpont konzorciumvezetőként vett részt a KÖFOP-2.1.7-VEKOP-18-2021-00001 azonosítószámú, „Az állampolgári ügyintézés lehetőségeinek szélesítése” című projekt megvalósításában. A projekt keretében a kormányhivatali háttérfolyamatokra, az állampolgárok számára kialakítandó új ügyintézési lehetőségekre, valamint a kormányhivatali feladatok ellátásának hatékonyabbá tételére került a fókusz. A 30 projektelem megvalósítása során megtörtént az eddig megvalósuló, illetve folyamatban lévő közigazgatási fejlesztések egységes lehatárolása és az ezekhez, valamint az azonosított hivatali és állampolgári igényekhez illeszkedés mentén magas szintű stratégiai és koncepcionális dokumentáció, javaslatcsomag kidolgozása.

A KÖFOP Projekt kiemelt feladatai közé tartozik a közigazgatási folyamatok elektronizációjának támogatása, a fővárosi és megyei kormányhivatalok informatikai infrastruktúrájának és elektronikus szolgáltatásainak egységes fejlesztése és üzemeltetése, e-közigazgatás fejlesztési projektek teljes körű lebonyolítása, így megfelelő kompetenciákkal rendelkezik a projekt céljainak megvalósításához. A projekt átfogó célja, hogy előkészítse a kormányhivatalok működése, a területi közigazgatás tervezett fejlesztései, az ügyintézés lehetőségeinek szélesítése és a Jó Állam Projekt Mutatók mérése területén a 2021-2027-es tervezési időszakra tervezett és esedékes informatikai és működési fejlesztéseket azok gyorsabb, hatékonyabb, és eredményesebb megvalósítása érdekében.

A későbbiekben – a már említett koncepciók alapján – bevezetésre kerülő módszertanok, folyamatok, fejlesztések célcsoportjai közvetlenül a fővárosi és megyei kormányhivatalok, valamint a járási hivatalok kormánytisztviselői lesznek, közvetve pedig minden kormányhivatalban, kormányablakban, illetve online felületen ügyet intéző állampolgár.

A közigazgatási folyamatok átláthatóságának és a közszolgáltatások színvonalának emelését célzó, közvetlenül és közvetetten megvalósuló innovatív eredmények, jövőbe mutató megoldások hosszú távon minden érintett megelégedésére szolgálnak. A projekt keretében megvalósuló képzések mostanra több mint 5000 fő bevont kormánytisztviselő angol szaknyelvi és e-ügyintézési ismereteit fejlesztették, mely szintén hozzájárul a magas színvonalú, gyors és minőségi feladatellátáshoz, ügyintézéshez.

Az állampolgári ügyintézés lehetőségeinek szélesítése projekt megalapozza a területi közigazgatás digitális transzformációjának következő fázisát, magas szintű koncepcionális alapot nyújt a jövőbeli fejlesztési projektek számára az egyes érintett területeken – illetve bizonyos esetekben a közigazgatásban átfogóan – ezáltal hozzájárul a szolgáltató szemléletű állami feladatellátás erősítéséhez.