Loeb nyomul, Benik javul a Svéd ralin

Az 53. Svéd ralin, a vb-sorozat havas futamán két nap után a francia Sebastien Loeb (Citroën) áll az élen. A verseny nagy specialistája, a finn Marcus Grönholm (Peugeot) már második, az aktuális világbajnok, norvég Petter Solberg (Subaru)  pedig harmadik. A pénteki éllovas, észt Markko Märtin (Ford) hibázott, visszaesett. Benik Balázs (Ford) szépen halad.

A pénteki, első nap krónikájához még hozzátartozik, hogy a záró sprintet (Hagfors 1, 1,86 km) Loeb nyerte, persze elhanyanyagolható különbségekkel a többiek előtt. Benikék a 35. helyre hozták be a gyengélkedő Focust, 14.5 mp hátránnyal. A magyarokról, problémáikról a következő oldalon olvashatnak.

Még péntek: Panizzi feladta, pontosabban autója, az új Mitsubishi nem bírta. Hiába cseréltek váltót, a négyesen lekönyökölt a Lancer. Sohlberg is hamar követte kollégáját - a nyitó napon szinte minden szakaszon megforgó finn Mitsubishijét sem tudták meggyógyítani. Csalódás, méghozzá méretes a háromgyémántosoknak.

Már szombat: a hatoson (Sundsjon 1, 20,78 km) Grönholm volt a leggyorsabb, Loeb és Märtin monnyuk hét tizeddel maradt csak le... A zsinórban harmadik svédországi sikerére hajró "Magic Marcus" így is feljött abszolút negyediknek (Sainz mester meg harmadiknak), mert a dobogó alsó fokát addig birtokló aktuális világbajnok Solberg hibázott, vesztett vagy 45 mp-et, visszacsúszott hatodiknak. Benikék a 32. helyen zárták a gyorsot, 1:07 plusszal a zsákban.

Pár szó az időjárási és útviszonyokról: már hidegebb és havasabb, mit pénteken, kezd hasonlítani a tipikus Svéd ralihoz.

hetes (Malta 1, 11,25 km) ismét Grönholmé lett, emellett Tuohino harmadik helye érdemel megemlítést és pláne elismerést. Loixnak eddig sem ment valami fényesen, de ezen a szakaszon különösen sokat vesztett, elesett, de folytatni tudta. (Jövőjével kapcsolatban sincs minden rendben: Provera bácsi leszögezte, hogy az új 307-es sokkal jobb, mint ahogy, amilyen eredménnyel Loix nyomja neki. A belga tíz futamon biztosan indul, kérdés, milyen autóval, gyáriként-e egyáltalán, s ki megy helyette. Rovanperä, Carlsson, sőt Colin McRae nevéről hallani...)

Benik 32. lett 47 mp hátránnyal, ja és még valami: eredetileg éppen az imént említett Daniel Carlssoné volt a gyorsasági legjobb ideje (Grönholm mínusz 3.3 mp), ám a privát 206-ossal nyomuló helyi menő eredményét törölték, visszaminősítették tizenegyediknek, hát.

Nyolcas (Fredriksberg, 20,13 km): újfent Grönholm, s már harmadik a kétszeres világbajnok! Hirvonen harmadik helye se semmi, Sanyibá viszont csak 22. lett, közel egy percet bukott egy forgás okán, abszolútban vissza hetediknek. Benikéktől egy 28. hely, az eddigi legjobb, összetettben 32.

A kilencesen (Lejen, 26,4 km) megtört a jég, monnyuk nem az éllovas Märtin, hanem az ezüstös Loeb szerzett szakaszgyőzelmet Grönholm uralkodását elunva. Erről a gyorsról Petter fivére, Henning Solberg bravúros ötödik helye kiabál kifelé. Pozitíve. Negatíve pedig az, hogy Hirvonen és Duval is esett, előbbi "csak" vagy 6, utóbbi több mint 43 (!!!) percet vesztett.

És Benikék végre megmutatták, repesztettek egy 19. helyet, 1:17-es hátránnyal. Összetettben ezzel feljöttek a 29. pozícióba (55-en vannak versenyben).

A tízesen (Malta 2, 11,25 km) Grönholm visszavágott, ez már az ötödik szakaszgyőzelme. Szép lassan közelít Märtinhez és Loebhöz. Carlsson ötödik, Henning Solberg hatodik - nagyon mennek. Benik 32., továbbra is 29. abszolútban.

tizenegyesen (Sundsjon 2, 20,78 km) megint Loeb győzött, Märtin pedig bakizott, elhagyta a Focus egyik kerekét, vezető helyről vissza kilencediknek, ajjajaj. Óriási csalódás lehet az észt kiválóságnak és a Fordnak is. A csapatban a lelket Tuohino tarthatja szenzációs abszolút harmadik helyével. De a lényeg: Loeb az élen, a nyitó Monte nyertese. Fantasztikus teljesítmény a nemrég még csak aszfaltmenőnek tartott extornásztól, ahogy a Citroëntől is. Grönholm pedig már második, köztük 26 mp, semmi sem dőlt el.

Ne feledjük, eddig csupán finnek vagy helyiek állhattak a svédországi dobogó legfelső fokára. Loeb történelmet írhat, vagy mi.

Benikék a 26. helyre jöttek be, összetettben a 28. pozíció az övék.

PWRC: a finn Paasonen (OMV, Mitsubishi) növelte előnyét, mindenestül a legjobb N-es a svéd Ekström, szintén egy Lancer Evóval. Mindez magyarul azt jelenti, hogy egy csomó háemcsé veri-zúzza a nevezett kollégákat (egy rakás WRC-s egységet is), de az ő eredményük nem számít bele a vébébe.

Tizenkettes (Vargasen, 39,95): Grönholm rontott egy picit, Loeb hibátlanul száguldott, nyert (40 mp-re hízott köztük a különbség). Még egy rossz hír az oroszlánosoknak, szurkolóiknak: Loix kiesett, megadta magát a 307-es motorja, blama. Solberg kielőzte Tuohinót, sőt Sanyibá is nagyon feljött rá - papírforma. Märtin kocsija rendben, pár pontra még jó lehet.

Benikéktől ezúttal egy 28. hely cirka 3 perc plusszal.

PWRC: Paasonen őrzi vezető helyét Colin öccse, Alister McRae (Subaru) előtt.

A szombati utsón, a tizenhármason (Hagfors Sprint 2, 1,86 km) Solberg győzött, hogy csak összejöjjön végre a Subarunak és a Pirellinek, a második a privát, persze, hogy svéd Tobias Johansson (Ford) lett, ez se semmi. Sainz már ott liheg Tuohino nyakában, lesz nemulass a záró napon.

Benik 17. időt rittyentett (Alister McRae-vel azonosat), alig 8.6 mp-cel volt lassabb a szakaszgyőztesnél, szép volt fiúk.

Amiről is azt kell tudni, hogy tehát vasárnap 6 gyors lesz, finis délután 3-4 körül. Ha Loeb nyer, történelmet ír, ráadásul komoly előnyre tesz szert azzal, hogy kettőből kettőt húzna be. De Grönholm tuti támadni fogja, satöbbi. Loeb is hibázhat, ha nem is jellemző rá. Benikék meg csak folytassák, így, jól, érjenek célba meg minden.

53. Svéd rali, állás 13 szakasz után, élcsoport:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) 2:34:22.7 ó (115,9 km/ó)
2. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 40.6 mp
3. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:28.1 p
4. Tuohino, Aho (finn, Ford Focus) + 1:55.7 p
5. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:56.5 p
6. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 206) + 3:26.8 p
7. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206) + 5:27.3 p
8. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 5:44.5 p
9. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 8:47.3 p
10. A. Eriksson, Svensson (svéd, Ford Focus) + 10:25.8 p
... 27. Benik, Doromby (magyar, Ford Focus) + 19:24.6 p
... 47. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 48:23.4 p

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK