Túramotor az MZ-től

Vágólapra másolva!
A szebb napokat is látott német-maláj motorgyár egy újabb bőrt próbál lehúzni az évekkel ezelőtt bemutatott 1000S sportmotorjáról. A tavaly ősszel leleplezett csupasz kivitel után idén egy túraváltozattal próbálják fenntartani az érdeklődést a márka iránt.
Vágólapra másolva!

A túrázók számára megépített 1000ST (Super Traveller) gyakorlatilag a már évek óta kapható 1000S komfortosított változata: a kényelmesebb üléspozíció érdekében megemelték a kormányt, továbbá lejjebb szerelték a lábtartókat. Megnőtt a plexi mérete is, ám az igazán látványos újdonságot a motorhoz tervezett túradobozok jelentik. A két oldalsó és egy középső dobozból álló garnitúra 120 liternyi poggyászt képes elnyelni, ami már tekintélyes mennyiségű utimotyó felhalmozását jelenti. Az ST térhálós vázában a már jól ismert 999 köbcentis - párhuzamos elrendezésű - kéthengeres motor dolgozik.

Teljesítményét - akárcsak az ősszel bemutatott SF esetében - némileg visszafogták a nagyobb nyomaték kedvéért, így 113 lóerő "maradt" a gépben 9000-es fordulat mellett. Nem jelentős változtatás, ám egy hosszabb túra vagy városi araszolgatás során igencsak fontos lehet: a kuplung rugóit kicserélték, így 20 százalékkal kevesebb kézi erővel kapcsolhatóak a sebességek. Az 1000ST forgalmazása már májusban megkezdődik Németországban, ahol 10 790 eurót (kb. 2 700 000 forint) kérnek a motorért.