Nyitottan bármire - Nissan Micra C+C 1.6 160 SR

Vágólapra másolva!
Tudják, van nekünk egy beépített emberünk, éppen szerzi a jogsit, nő, szőke. Persze, hogy fiatal, persze, hogy még tanul, csinos, trendi meg minden. És rágja párja fülét, hohó, hamarost autót kell venni! Tessék, itt a Nissan cicamackó kupé-kabriója.
Vágólapra másolva!

Most akkor a kedves olvasó nyilván azt gondolja, hogy szerkesztőségünk zord férfiúi meglepték e bájos ifjú párt kikérve véleményüket, ösztönözve tesztírásra, a passzentos tökély jegyében. Francokat! Hiszen szőkeségünknek még nincs is jogsija! Hercege meg hallani sem akart a dologról, nehogy a hercegnő belehabarodjon, oszt ilyet kelljen prezentálni a vezetői engedély ünnepélyes kézhezvételekor...

Szóval csúnyán ránk, zord férfiúkra maradt a C+C. És mi élveztük is, sőt, a legmelegebb pillanatokban fetrengtünk a röhögéstől. Egyszer például kedvenc főnökünknek adva igazat, aki térdét csapkodva és felénk mutogatva jelezte, hogy festünk a kis kabrióban. Aha, mint bugyi és buci. Na mindegy, mi tudjuk, merre is tendál nemi érdeklődésünk, meg aztán a homoszexuálisokkal sincs semmi baj, miért is volna.

Szelíden azért megcirógattam a kolléga térdét, összekacsintottunk, majd egymástól sűrűn elnézést kérve hajtottunk a reptérre. Szólt a Ding-dong, Csonka Pici: köszönjük! Ferihegyen egy vélhetően még nálunk is jóval balkánibb turistacsoport bezzeg olyan szinten támadta meg a Micrát, hogy sietve menekültem az országból. Fotózták, rajongták - vagy világszerte ismert, felettébb jóképű és univonzó munkatársam zavart mosolya győzött?

Részlet a Ding-dong című klasszikusból:

Boldog vagy, hát dúdold, hogy "ding-digi-dong"!
Ha a napfény ölel,
S minden célod közel,
El ne rontsd a szöveget: "ding-ding-dong"!

Vigyázzunk hát, el ne rontsuk! És ordítsuk még a Let's go outside-ot, a Mr. Bad Guy-t vagy a Living on my own-t - mondjuk George Michaelnek vagy Mercurynak van "némi" hangja. No, de most már a lényegről, az autóról - mert pár napig csak vele jártam, ő volt az én barátom jóban-rosszban, verőfényben, zivatarban, városban és sztrádán. Hogy aztán a nyeregről pattant, huncut Nógrádink karistolja jól.

Anno a menetpróbán 1.4-eshez volt szerencsém, motorikusan már az is tetszett - nem olyan vészes a C+C pluszsúlya, hogy ne mozogna könnyedén, frissen, örömtelin. A forma a tapasztalatok szerint nevetséges a macsóknál, megnyerő a nőknél és a nőieseknél, a célcsoportnál, ergó jól sikerült. Az üveges fémruci hangosan, de gyorsan levehető, és máris miénk a szabad(tér).

Forrás: [origo]

képek > videó

Úgy 80-90-ig százas a Micra C+C szél- és zajvédelmileg, egy kabriópárti vagy "csak" boldogságban úszó ember sztrádatempónál sem fog panaszkodni. És lehet magas is, nem csak az alacsonyak/átlagosak élvezhetik a pozitív fedélnélküliséget. Elöl megfelelő a helykínálat, hátsóról nem érdemes beszélni. Fogjuk fel plusz csomagtartónak. A "rendes" poggyásztér egyébként tágas, különösen zárt tetővel.

Ahogy Nógrádi buci is írja a következő oldalon, igen, kéne egy szélfogó (69 ezerért íme) - például a Mazda MX-5-ben érhető példásan tetten, mennyi sokat is ér az a párcentis műanyagelem. Még a beltérről, a praktikumról? Zárható kesztűytartó híján az anyósülés alatt rekeszbe gyömöszölhetjük méltán titkolt vackainkat, van kis fogas szatyornak, pohártartó - az ajtózseb szűk.

Forrás: [origo]

Több és nagyobb kép a galériában

A műanyagok, a kárpitok kellemesek, ha meg már bőrös a komfortos, de oldaltartásilag legfeljebb közepes szék, ülésfűtés is jár (egy gomb a kettőhöz). Ami még ilyen fura, hogy nyomni kell a féket indításhoz, pedig nem is automata váltós. Apropó, azzal is lehet rendelni, később meg majd dízelmotorral is.

Az 5 sebességes manuális váltó karja egész rövid utakon és pontosan pakolgatható. Taposni meg alupedálokat taposunk. Ennek a 160 SR felszereltségnek nem csak optikai, de kényelmi előnyei is vannak, így "intelligens" kulcs, digitklíma, bőrkormány, CD-táras hifi, elektromos minden. És menestabilizáló is van, biztos ami biztos, vagy divat ami divat.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Jó lenne, ha mélyebbre is állíthatnánk az ülést, ha leheletnyivel kisebb lenne a volán. Azonban a kabrióka-létére merev kasztni minden bosszantó hibájáért kárpótol. Jóval drágább, magasabb kategóriájú cécék nyöszörögnek, remegnek - a Nissan Micra egyben van. Futóműre, egyenesfutásra, kanyartulajdonságra is. Fogyasztásilag 7-5-8 literrel számolhatunk, nem rossz.

Nissan Micra C+C 1.6 160 SR - alapadatok

motor: S4/16 benzin, 1598 ccm
max. teljesítmény: 81 kW/110 LE (6000/min)
max. nyomaték: 153 Nm (4400/min)
hajtás, erőátvitel: elsőkerék-hajtás, 5 fokozatú manuális váltó
végsebesség: 190 km/h
gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 s
átlagfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 160 g/km
h/sz/m/tt: 3806/1668/1418/2429 mm
gumiméret: 185/50 R16
saját tömeg: 1225-1273 kg
csomagtartó: 255-457 l
üzemanyagtank: 46 l
ár: 4 549 000 Ft
importőr: Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft.

Mikéntség összességében is jó ajánlat az ilyen kis kupé-kabrióra vágyóknak a Micra C+C, amelynek egyik nagy ellenfele a Colt CZC, ám az ennek bemutatásával lemaradó Mitsubishi tán hátrányban van. Az Opel Tigra nyilván rivális, a Peugeot a 206 után meg majd a 207 CC-vel támadhat vissza. Mind többe kerül.