Bővült az Opel sportcsaládja, megérkezett az 1.6-os turbómotorral szerelt Meriva OPC. Vezettük, szerettük, a szentgotthárdi üzemben azt is megnézhettük, hogy készül a 180 lovas erőforrás.

Három éve mutatkozott be, életciklusa felénél jár, megújult hát a Meriva, az Opel kompakt családi egyterűje. Kívülről mindez nem sokat, csak annyit tesz, hogy a friss arculathoz illeszkedve krómcsíkos az orr és a fenék is, elöl nagyobb a légbeömlő, hátul sötétített a lámpa, elektromosan működtethető a csomagtartó. A belsőben új anyagok a szokásos, jól bevált dizájnhoz, variálhatóság, tologatható hátsó üléssor, FlexSpace.

Öt-öt lóerővel erősödött a részecskeszűrős, 1.3-as dízelmotor (75-re, nyomatéka 170 Nm, átlagfogyasztása 5 l/100 km) és az 1.6-os benzines (105-re, és papíron 6,7 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométerenként). Rendelhető már adaptív fényszóró, Bluetooth, hangvezérlés is. Volt a Meriva kategóriaelső, most -második, Magyarországon már több mint 4000 fogyott belőle, cél a vezető hely visszaszerzése.

Dióhéjban ennyi a típus felfrissüléséről, alapból. Mert amúgy már vérbő Merivát is vehet a sportos kis (épp 4 méteres) egyterűben utazó hazánkfia, ha akar. OPC-t. Az Opel Performance Center/Car sorozatban tehát már nem "csak" Astra, Vectra, Vectra Caravan és Zafira várja leendő gazdáit, de Meriva is, amelyben a 240 km/h-ig skálázott óra nem pusztán dísz, de nem ám.

A Meriva OPC orrába ugyanis 1.6-os turbómotort gyömöszöltek 180 lóerővel és 230 Nm-rel, amelynek leadására 2200 és 5500-as fordulat között képes. Sőt, ha kell, tud overboostot is, azaz pár szükséges pillanat erejéig, padlógáznál további 15 % nyomaték áll a sofőr rendelkezésére (= 266 Nm). A százas sprint mindössze 8,2 mp-ig tart, a végsebesség 222 km/h.

Egyedi kék fényezés, (elöl 10, hátul 15 mm-rel) ültetett sportfutómű, 17-es alukerekek, 205/45-ös papucsok, kéken kandikáló féknyergek, trapéz alakú kipufogóvég, kötény, küszöb, szárnyacska - kívülről ilyen a Meriva OPC. Utasterében meg Recaro ülések, sportkormány, kékes díszítésű műszerfal, OPC-s váltógomb, csini.

A váltó hatsebességes, a kar egész pontosan és gyorsan pattintgatható ide-oda. A fokozatok rövidek, és ezzel már át is tértünk a menetpróba gyakorlati fejezetére. Szóval a motor nagyon erős, tényleg, és ez baromi jó. Nem nagyon van turbólyuk, ez is örvendetes. Egyenletesen, magától értetődően jön a kraft.

Nincs kikapcsolható elektronika, nincs "felkeményítő" Sport gomb, mint az izmos, de "mezei" Opel személygépjárművekben. A kormány kiváló fogású és méretű, a szintén csak dicsőíthető ülésekkel együtt könnyen pazar üléshelyzet alakítható ki. A pedálrendbe, a pedálerőbe se lehet belekötni, minek is.