4,276 méteres hosszával és 1,84 méteres szélességével az RC Z méreteiben szinte megegyezik az Audi TT-vel, és erre utal az ívelt tető is, ám a Peugeot 308-ról származó elejének köszönhetően, azért így is viszonylag egyedi megjelenésü. Az autó tervezésekor a fejlesztők nyilvánvalóan a német kupénál kevésbé elegáns, de agresszívebb és lendületesebb modell megalkotását tervezték. Műszerfalának kialakítása szinte egy az egyben megegyezik a 308-as alapmodellével, de a fémbetétes műszerek, a vaskos sportülések, és a lakkozott, fekete középkonzol csak az RC Z-ben látható.
Stílusos karosszériája mellett az RC Z teljesítménye sem elhanyagolható. A tanulmányba a PSA és a BMW által közösen fejlesztett 1,6 literes, turbófeltöltős motor kissé átdolgozott változata kapott helyet. Ez az erőforrás 218 lóerős teljesítménnyel és 280 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, de ez utóbbit az úgynevezett "overboost" funkcióval akár 300 Nm-re is tudja növelni. Mivel az autó nagyrészt szénszálas és alumínium elemekből épül fel egyáltalán nem meglepő, hogy csupán 1 200 kilogrammot nyom. Ennek megfelelően álló helyzetből mindössze 7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás utazósebességet, ahonnan egészen 235 km/óráig lehet tovább gyorsítani. Ezek az adatok szinte hajszálra megegyeznek az Audi TT 2.0 TFSI menetteljesítményeivel, de a francia autó átlagfogyasztása a gyár szerint nem több 6,7 liter/100km-nél.