Végre konkrét adatokat is közzétett a BMW a 3-as sorozat csúcsváltozatának erőforrásáról. A csúcstechnikájú motor jó eséllyel indul majd a következő Év Motorja választáson.

Az új M3-as BMW, az előddel ellentétben nem soros hathengeres, hanem V8-as motort kap majd, amit az M5/M6 modellekben megtalálható V10-esből fejlesztettek ki. A nyolchengeres, a több mint húsz százalékkal nagyobb lökettérfogata ellenére 15 kilóval könnyebb, mint az előd 3,2 literes motorja, amit az alumínium motorblokkal, és kompozitból készülő alkatrészekkel értek el. Szinte mérnöki csoda, hogy a 22 százalékkal nagyobb teljesítmény ellenére a fogyasztás 8 százalékkal fog csökkeni, legalábbis a BMW állítása szerint. Legnagyobb teljesítményét nagyon magas, 8300-as fordulatszámon éri el a motor, de nyomatékból is autózható lesz, mert 400 Nm-es nyomatékának 85 százaléka már 2000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. A kettős személyiség, a Double Vanos nevű, korszerű szelepvezérlési rendszernek köszönhető, ami teljesen más karakterisztikát ad a motornak a fordulatszámskála két végén. Nyolc külön pillangószeleppel is ellátták az M3-as motorját, hogy az a lehető legjobb gázreakciókkal örvendeztesse meg vezetőjét. Külön hangsúlyt fektettek a bajor mérnökök az erőforrás kenésére, mert a motornak esetenként 1,4 g-s oldalgyorsulást is ki kell majd bírnia.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]