Az Opel eladásai egyszerre növekednek minden szegmensben. A sportkocsik között a Corsa OPC-vel erősít, miközben már itt kopogtat a roadsterek slágere, a GT. Az SUV piacra pedig megérkezett az Antara, de még ezeken kívül is van néhány újdonság.

Az Opel nem mindennapi eseményen mutatta be idei újdonságait, a márka importőre ugyanis úgy döntött, hogy egyszerre zúdít be mindent a magyar piacra. Persze ez nem azt jelenti, hogy mostantól minden 2007-es újdonság már kapható is, de most legalább kiderült, hogy mik lesznek, és legfőképp az, hogy mire képesek.

A nap első számú eseménye a Corsa OPC bemutatkozása volt. Az Opel már elég régóta nagy hangsúlyt fektet a sportos autóik gyártásába, pont ezért évekkel ezelőtt létrehoztak egy OPC részleget, ami már számos normál modellből faragott üvőltő betontorpedót. A modellpaletta legújabb tagjaiból már volt Astra, Vectra és Zafira OPC is, míg tavaly már a Meriva is beállt a sorba. Mostanra érkezett meg a család legkisebb, de talán legkívánatosabb tagja. A Corsa OPC igazi vad hot hatch, erős motorral, kemény futóművel és kompakt méretekkel.

Arról már korábban is írtunk, hogy ezt az autót az új, szentgotthárdi gyártású 1,6 literes turbómotor hajtja, amely 192 LE leadására képes, és emellett a forgatónyomatéka 230 Nm. Ez azonban bizonyos esetekben az "overboost" szelepnek köszönhetően 266 Nm-re is felugorhat, így a hatsebességes manuális váltó segítéségével egészen jó rugalmassági adatokra van kilátás. A kis méregzsák papíron 7,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, és 225 km/h a végsebessége. Ez mind szépen hangzik, de most versenypályán próbálhattuk ki, hogy mégis milyen a kis méregzsák.

Forrás: [origo]

Az erőforrásra egy rossz szavunk sem lehet, hiszen a turbó révén alul is nyomatékos, de azért szeret pörögni is. A kormányzás elég közvetlen, már kis kormánymozdulatra is nagyon élénken reagál, ezáltal valakinek már túl idegesnek is tűnhet. A váltó kellemesen kapcsolható, de nem ez a világon a legjobb, miközben a fékek egészen jól bírták a tartós nagy igénybevételt. Az adagolhatósággal sincs semmi gond.

A Nürburgringen hangolt futómű nagyon élvezetes, nem annyira érződik rajta a manapság oly divatos alulkormányozottsági hajlam, a direkt kormány miatt könnyebb mozgatni a hátulját. Jól fogják az utat a hatalmas, 18 colos kerekek (feláras opció), de azért nem ártana bele egy sperr-differenciálmű, mert akkor tényleg bombasztikus élmény lenne. Azért így sem rossz, hiszen a vezetési pozíció nagyon kényelmes, a Recaro kagylóülés pedig tényleg a legjobbak közül való. A motor hangjával sincs nagy gond, kívül és belül is lelkesítő, miközben az ereje mindig elegendő. Talán az autó tömegéből lehetne még lefaragni, hogy ilyen erős motorral még jobban menjen, de ne legyünk telhetetlenek, az új Corsa OPC így is nagyon rendben van, és az 5,6 millió forintos indulóára ebben a kategóriában nem is olyan vészes.

Forrás: [origo]

A kis Corsa mellett a Meriva kivételével a többi OPC-t is ki lehetett próbálni, sőt volt még egy újdonság is. Az elmúlt évben ugyanis az Opel úgy döntött, hogy tovább erősíti a Vectrát, aminek az első gyermeke már ezen a bemutatón is megjelent. Az új, immár 280 lovas Vectra OPC ugyanolyan gyönyörű hanggal büszkélkedhet, mint a "régi", azonban egy kicsit feszesebb lett. Bár nem okoz drasztikus menetteljesítmény változásokat a 25 extra lóerő, de világosan látszik az Opel azon elképzelése, hogy fel akarják venni a harcot a konkurensekkel.