Felfrissült az Audi A6

Vágólapra másolva!
Új motorokkal és némileg módosított külsővel készítette fel az Audi felső-középkategóriás modelljét a 2009-es modellévre. Emellett megjelent az RS6 sportverzió lépcsős hátú karosszériával is.
Vágólapra másolva!

Jelentős változásokra nem volt szüksége az A6-nak, mert 37 százalékos részesedésével eddig is piacvezető volt kategóriájában, csak tavaly 234 ezer darabot értékesített belőle az Audi világszerte. Alig látszanak változások az orr-részen, pedig a modellfrissítés hozományai között új lökhárítók, ködlámpák, és LED-es nappali fénnyel kiegészített fényszórók szerepelnek. Hátulról könnyebb lesz felismerni a 2009-es A6-osokat, mert a szedán teljesen új, LED-es hátsó lámpákat kapott az A4 stílusában, és a csomagtartó felső élén egy apró légterelőt is kialakítottak. Mostantól 13-féle színben lehet rendelni a modellt, ebből öt új.

Az utastér alig módosult, kicsit több lett a krómdíszítés, beépítették a legújabb generációs MMI vezető-információs rendszert, amelynek a kijelzője jobb felbontású és kontrasztosabb képet ad, a navigációs rendszer pedig már madártávlatos nézetet is képes mutatni. Felárért holttér-figyelő, távolságtartó tempomat, és tolatókamera is rendelhető.

Az Audi szerint átlagosan 15 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a modellfrissítés utáni A6-osok a régieknél, ezt a jobb, 0,28-as alaktényezőjű légellenállással (tovább csiszolt forma, 2 centis ültetés) és az energiatakarékos szervokormánnyal érték el az ingolstadti mérnökök. A kézi váltós modellekben a legújabb divatnak hódolva megjelent a váltásra figyelmeztető jelzés a műszerfalon.

Teljesen új a 2,8 literes, közvetlen befecskendezésű, változó szelepemelésű V6-os benzinmotor, ami 190 és 220 lóerős teljesítménnyel is választható. Jóval erősebb náluk a szintén új, 290 lóerős háromliteres V6-os. Mivel feltöltését turbó helyett kompresszor végzi, a nyomatékgörbe szinte teljesen lapos: 2500 és 4850-es fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll a tekintélyes, 420 Nm-es nyomatéka. Ez a motor kizárólag hatfokozatú Tiptronic automatával és összkerékhajtással rendelhető, ezért is meglepő, hogy állítólag csak 9,5 liter benzint kér 100 kilométeren. Módosult a Quattro hajtás is: mostantól a mechanikus, központi Torsen differenciálmű a nyomaték 60 százalékát küldi a hátsó tengelyre alapesetben, de a pillanatnyi helyzettől függően akár 65 százalék is mehet előre, vagy 85 százalék hátra.

A kínálat csúcsán az RS6-os áll (lent, kékben), amelynek ötliteres, turbófeltöltésű V10-es erőforrása 580 lóerőt ad le, legnagyobb nyomatéka pedig 650 Nm. Újdonság, hogy ősztől már nem csak kombi, hanem szedán karosszériával is elérhető lesz, ami ráadásul 0,1 másodperccel gyorsabban, 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Az RS6 alapára Németországban 105550 euró, ami több mint a háromszorosa a 170 lóerős alapmodell 34200 eurós árának.

A dízelek a ráncfelvarrás után már mind közös-nyomócsövesek, tehát halkabban és kultúráltabban járnak, mint a régi kétliteres PD-TDI egységek. Az alapdízel a kétliteres, 136 lóerős, ezt takarékosságra hangolt TDIe változatban is meg lehet venni, amiben csak 5,3 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren. Létezik a kétliteresből még 170 lóerős is, a 2,7-es V6-os maradt 190, a háromliteres V6-os pedig 240 lóerős.

A futómű lényegében változatlan maradt, csak az első lengéscsillapítókat cserélték le méretesebb darabokra, gumiabroncsból pedig már defekttűrőt is lehet venni. A felfrissített A6-ost az októberi Párizsi Autószalonon leplezik le, és vélhetően ősz végén jelenik meg a magyar Audi-szalonokban.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]