Magyar csapat a legendás Nordschleifén

2008.02.07. 11:01

Hazánk fiai is elindulnak a híres VLN-bajnokságban, amelynek minden futamát a világ leghosszabb és egyben talán legveszélyesebb versenypályáján, a nürburgringi Nordschleifén rendezik meg. A Palik László fémjelezte csapat elindul a 24 órás versenyen is.

Forrás: [origo]

dr.Grigalek Gábor, Palik László és Walter Csaba; ők hárman vágnak neki az egyik legnehezebb küldetésnek


Palik László, dr. Grigalek Gábor és Walter Csaba összeállítású magyar csapat indul idén a német VLN-bajnokságban. A hármas a tavalyi tanuló futamok után idén egy teljes idénybe kezd, ami azt jelenti, hogy ott lesznek a 10 futamos, jellemzően 4-6 órás versenyekből álló szezon minden viadalán, plusz elindulnak az immár 36. alkalommal megrendezésre kerülő Nürburgringi 24 órás versenyen is.

A VLN-bajnokság azzal vált híressé, hogy minden futamát a világ egyik legismertebb versenypályáján, a Nordschleifén rendezik meg. Ez a pálya ma is a sportautó rajongó fellegvára, hiszen amikor nincs verseny, autós nyílt napokat tartanak rajta, amin szinte minden komoly sportkocsi megfordul.

Forrás: [origo]

A Nürburgring teljes valójában. Balra a kis kör a GP-pálya, jobbra a nagy kör a Norschleife


A Nordschleife a világ egyik legrégebbi, de biztosan a leghosszabb zárt pályája, hiszen a régi pálya 20,8 km-es köréhez még az adott versenynek megfelelően csatlakozik a GP-pálya kis, vagy nagy köre. A VLN-bajnokságban így egy 24,4 km-es körről beszélünk, amire sehol máshol nincs példa, de a 24 órás verseny egy köre még ennél is hosszabb. A pálya nagyon érdekes, hiszen vannak benne nagyon technikás szűk részek, de van egy közel 3 kilométeres egyenes is. Az 1927-ben épült régi nyomvonal azzal vált igazán híressé, hogy 76-ban itt szenvedett súlyos balesetet Niki Lauda, ami után a Nordschleifét többé nem használták F1-es pályának, csupán a később épülő új részen versenyeznek a száguldó rakéták. A Nordschleife változatos, szűk, bukótér nélküli aszfaltcsíkja azonban még a mai napig nagy sláger a túraautósok körében, sőt a gyárak is a világ minden részéről ide hordják tesztelni új sportkocsijukat.

Forrás: [origo]

Normál esetben három ilyen 70-es boly rajtol el egymás után. Igen, az 210 induló.
Egy edzés elején két sorban negyed óráig jönnek ki a pályára.


Nos, ebben a kétség kívül legveszélyesebb sorozatban indul el a Palik, dr. Grigalek, Walter trió, akiknek nem csak a szinte megtanulhatatlan hepehupás aszfaltcsíkkal kell megküzdeniük, hanem a 210-220 versenyautóval is.

A magyar egység egy Németországban felkészített BMW-vel áll rajthoz a versenyeken, amely márka egyébként a legsikeresebb a bajnokság történetében. Ez talán nem is véletlen, hiszen a bajoroknak külön fejlesztő központja költözött a Nordschleife mellé.