Egy Egyesült Királyságban végzett felmérésben a megkérdezettek a '89-es Lotus Omegát választották kedvencüknek, amelyet a szigetországban Lotus Carltonnak hívtak.

Az Opel testvérvállalata, a Vauxhall végzett felmérést az Egyesült Királyságban, hogy kiderüljön, melyik a márka rajongóinak kedvenc modellje. A 630 megkérdezett Vauxhall-tulaj többsége a Lotus Carltonra voksolt, amely a rangsorban a Calibrát és a Cavalier-t utasította maga mögé.

A modellt 1989-ben mutatták be és ebben az évben hivatalosan a világ leggyorsabb négyajtós szedánja lett. A hétköznapi utcai változatot, amelyet Vauxhall Carlton, az Egyesült Királyságon kívül pedig Opel Omega néven forgalmaztak, az akkor még a GM kötelékébe tartozó Lotus vette kezelésbe.

A Lotus a Carlton háromliteres, soros hathengeres erőforrását vette alapul, ám a blokkot 3,6 literesre felfúrva, Garrett T25-ös turbókkal kiegészítve szerelte vissza a motortérbe. Az autó teljesítménye így 377 lóerő volt, amely egy hatfokozatú, manuális ZF-váltón keresztül szabadult a hátsó kerekekre. A Lotus Carlton 5,4 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig 283 km/óra volt, ami mostanában is becsületére válik egy ekkora autónak.

A szavazás második helyezettje, a szintén 1989-ben bemutatott Calibra lett, amelyet időtálló formájának és rendkívül alacsony, 0,26-os légellenállási együtthatójának köszönhet.

A megkérdezett Opel-tulajok az elmúlt öt esztendő kedvenc modelljére is szavazhattak. Ezt a kategóriát a jelenlegi VXR8 elődje, Holden kupé alapjaira épült Monaro (lent, jobbra) nyerte, amelyet 2004-ben mutattak be.