Az Audi 2010 előtt biztosan nem áll elő a már tesztelési fázisban lévő R8 Spiderrel, hogy ne csökkenjen a kereslet a piacon lévő két modellváltozat iránt.

Az Audi momentán két változatát forgalmazza az R8 szupersportkocsinak: az eredeti 4,2 literes modell mellett egy ideje kapható a Lamborghini-motoros V10-es kivitel is, amelynek csúcsteljesítménye 525 lóerő. Az Audi két további verzión is dolgozik, kabrióval és a paletta csúcsára kerülő RS-sel bővülne a kínálat, ezekre azonban 2010-ig biztosan várni kell.

Az Audi egyik szóvivője szerint a késésre azért van szükség, hogy a meglévő változatok, de különösen a V10-es iránt ne essen azonnal érezhetően a kereslet. Elsőként a nyitott tetős Spider debütál majd, méghozzá hagyományos vászontetővel, noha a mérnökök eredetileg targatetős megoldásban gondolkoztak.

A kabrió sajátossága lesz, hogy az ülések mögé kiegészítő légbeömlők kerülnek, az R8 védjegyének számító oldalsó alumíniumbetétek viszont eltűnnek. A karosszéria extra merevítéseket kap, a 420 lóerős motor az alapkivitelből érkezik. A később, akár 2011-ben debütáló RS az RS6 ötliteres, duplaturbós V10-esét örökölheti.