Morcosan takarékos - Renault Clio Grandtour 1.5 dCi teszt

Vágólapra másolva!
Egy modellfrissítés általában kimerül abban, hogy a lámpákat lecserélik, meg felkerül egy kis krómcsík a hűtőrácsra. A Renault valamivel nagyobb energiát fektetett a Clióba, de tetszik ez nekünk?
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Egy kis modellfrissítés után is kiváló autó maradt a Clio kombi
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ön átlátja az autóipari folyamatokat? Tudja, melyik márka kihez tartozik, mely modellek épülnek azonos alapokra? Képes megkülönböztetni modelleket egymástól?

Ha mindez megy, akkor érti a Volkswagen-konszern összefonódásait, de azon sem lepődik meg, ha egy francia autót japán alapokkal és német motorral vesz meg. Lassan mindent tud, de azért nehezítésnek ott vannak a modellfrissítések.

Jómagam is sokszor beszélek ilyen kérdésekről, de gyakran dobálózom azzal, hogy egy autó modellfrissítés előtti vagy utáni. Okkal kérdezhetik, hogy mit számít az, hiszen a legtöbb modellfrissítés kimerül annyiban, hogy kicserélik a lámpákat, valamint rákerül egy kis krómdíszítés az autóra.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Hátulról már akár a régi is lehetne


Senki se gondolja, hogy egy modellfrissített autó új modell is, még ha a gyártók előszeretettel használják is ezt a kifejezést. Egy ilyen felfrissülés elsődleges célja egy korosodó modell iránti érdeklődés ismételt felkeltése, amit ugyanúgy oldanak meg, mint a nők egy buli előtt. Egy kis smink, egy kis csillogó (króm) ide-oda, aztán máris szebben mutat ugyanaz (a nő vagy autó).

Minden modellnek van egy jól tervezhető életciklusa. Kezdetben nagyon nagy rá az igény, de aztán az évek múlásával egyre inkább beleolvad az összképbe, egyre jönnek az új konkurensek, amelyek mind csökkentik az érdeklődést. Modellje válogatja, milyen hamar jön el ez az időszak, három-négy év az átlag. Elég drága lenne ilyenkor kihajítani egy sok száz eurómillióért megtervezett modellt, ezért ilyenkor jön a modellfrissítés. Szerencsés esetben az emberek újra felkapják a fejüket, hogy milyen jó autó is ez, a gyártó meg örülhet, hogy nem kell jelentősen átállítani a gyártósorokat.

Nem szabad elhanyagolni azt a felvetést sem, hogy egy ilyen facelift arra is kiváló alkalom, hogy a korábbi modell gyakran előforduló hibáit, hiányosságait megoldják, a minőséget javítsák, vagy éppen egy új motor mutassanak be vele együtt. Utóbbira kiváló példa a megújult A6-os Audiból tesztelt 3.0T változat, amely egyből az egyik legérdekesebb modell lett az Audi kínálatában.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A nagy újdonság a középkonzol tetején feszítő TomTom navigáció. Feláras, nem kéne


Lassan térjünk rá a teszt témájára, a Renault Clióra, amely idén ment át egy ilyen kis átalakításon. A franciák meglepő módon a szokásosnál is jobban megerőltették magukat, ugyanis nem elégedtek meg azzal, hogy kicserélik az első fényszórót, hanem az autó orra teljesen más lett. A bemutatón fehér színben nem értékeltem az ormótlan újdonságot, de a tesztautó egy hét alatt elnyerte a tetszésemet. Nagyjából ennyiben ki is merült a látványos változások sora, bent sem számíthatunk nagy dolgokra. Mintha egy-két anyag kicsivel jobb lenne, a középkonzol teteje megváltozott, hiszen ebbe már bekerült a nagy újdonság, a TomTom navigáció. Aranyos, hogy a helyzetünket egy kis Clio RS piktogram mutatja, de amúgy nem éri meg még az akciós 145 ezer forintot sem - a töredékéért sokkal jobb navikat kapni a boltokban, egy ilyen értékű autóban pedig senki sem vágyik a beépíthető navigációra.