Visszahívnak több száz magyar Lexust

Vágólapra másolva!
Rendellenes motorhang és ingadozó alapjárat miatt Magyarországon is több száz Lexus gazdájának kell majd felkeresnie a márkaszervizeket. A tulajdonosoknak valószínűleg hosszabb munkára kell felkészülniük, mint a legutóbbi gázpedál-javításoknál a Toyotánál, de az importőr szerint még a szürkén behozott kocsik gazdáit is megpróbálják majd csere-Lexusszal ellátni. Baleset állítólag még nem történt, de leállhat a kocsik motorja.
Vágólapra másolva!

Forrás: Lexus

A világ egyik legmegbízhatóbbnak tartott márkája a Lexus, amelynek most a motorjaival van probléma

Ezúttal a "szeleprugók nem megfelelő működését" fedezték fel a Toyota cégcsoport egyes autóinál, egészen pontosan a minőségéről elhíresült Lexus márka GS 460, 450h, LS 460, LS 600h és LS 600hL modelljeinél. A világ legnagyobb autógyártója idén csak Magyarországon 20 ezer Toyotát hívott vissza az esetlegesen beragadó gázpedál javítása miatt, ez a szám Európában 1,8 millió jármű.

Az új problémát Japánban fedezték fel, miután mintegy kétszáz bejelentés érkezett a prémiumkategóriás márka nagyobb modelljeivel kapcsolatban. A cég közleménye szerint a szeleprugók hibás működése "rendellenes motorhangot és ingadozó alapjáratot eredményezhet. Nagyon ritka esetben előfordulhat az is, hogy megáll a motor."

Több száz magyar kocsit érint

Hogy mindezek a problémák milyen gyakorisággal fordulnak elő, és, hogy mennyi ideig tarthat a rendellenesség, azt Varga Péter, a Toyota Motor Hungary pr-vezetője nem tudta részletesen elmondani. "Még nem érkezett hozzánk ilyen részletes információ" - fogalmazott Varga.

Az említett típusokból az importőr körülbelül 250 darabot értékesített az elmúlt három évben, a szürkeimportból származó Lexusok száma nem ismert. Varga szerint a 2007-től gyártott típusokat érintheti a felfedezett probléma.

Forrás: Lexus

Azt még nem tudni, világszerte mennyi luxusautót mennyi ideig kell a szervizben hagyni

Egyelőre nem döntöttek arról Brüsszelben, a Toyota európai központjában, milyen menetrend szerint próbálják kijavítani a meghibásodásokat. Varga szerint nagy valószínűséggel ugyanaz lesz a módszer, mint tavasszal a gázpedálok javítása esetén, vagyis kiértesítik a tulajdonosokat a problémáról, aztán megkérik őket, hogy keressék fel a lakóhelyükhöz legközelebbi márkaszervizt.

A Lexusnál sem ez az első

Áprilisban volt már két visszahívása a Lexusnak, akkor egyrészt a csúcsmodell LS-ből rendeltek be világszerte 11 500 autót. Az akkori probléma a kormánymű hibájából eredt, a Toyota szerint a szervorásegítés miatt kis sebességnél nehezen tért vissza a kormány középállásba. A GX 460 terepjárójuk forgalmazását pedig - amelyből 34 ezret hívtak vissza tavasszal - le is állították az Egyesült Államokban. Akkor a Consumer Reports nevű fogyasztóvédelmi magazin stabilitási hibákra hívta fel a figyelmet, állításuk szerint a terepjáró hirtelen irányváltásnál felborulhat. A visszahívott autóknál a Toyota frissítette azt a szoftvert, ami a járművek stabilitását biztosítja.



Ingyen javítják a szürkeimportos kocsikat is

Felvetésünkre Varga elismerte, hogy ezúttal nem öt-tíz perces javítás vár az autókra (mint a legutóbb, a gázpedálnál), amelyeket valószínűleg a műhelyben kell hagyni majd a tulajdonosoknak. Kérdésünkre, hogy meg tudják-e oldani minden esetben, hogy Lexus-csereautót adjanak egykori vevőiknek, azt felelte: "megpróbáljuk, de ez az adott márkaszerviz kapacitásától függ. Ha nem sikerül, akkor Toyota lesz, de szerintem nem okoz majd problémát senkinek, ha egy Land Cruisert kap" - fogalmazott.

Fotó: Martin Bálint [origo]

Sokak szerint a világ egyik legjobb autója az LS 600hL. Ha szürkeimportból származik, akkor is jár javítás idejére a cserekocsi

Nem kell megijedniük a szürkeimportos Lexusok gazdáinak sem; Varga szerint ha a kontinensen vásárolták a kocsijukat, akkor arra is érvényes az európai garancia. Sőt, ők ugyanúgy kapnak csereautót a javítás idejére.

Eddig nem volt baleset

Varga közölte, hogy az eddig felfedezett hibák miatt a Toyota elnökének vezetésével létrejött a közelmúltban egy "globális minőségi tanács", amely sokkal szigorúbb kontrollt próbál gyakorolni a gyártás egésze felett. A most bevezetett mechanizmus célja, hogy ha a gyártás bármely fázisában bárki problémát észlel, akkor az ne akadhasson el, hanem eljusson a legmagasabb szintű vezetés elé.

A szeleprugók nem megfelelő működése miatt a cég állítása szerint nem történt sehol, semmilyen baleset. A korábbi visszahívásokat alkalmanként hisztérikus Toyota-ellenes kampány kísérte az Egyesült Államokban. Varga nem tudott válaszolni arra a kérdésre, most is számítanak-e hasonlóra.