Az Aschenbrenner/Pikó páros 2010 bajnoka

2010.08.21. 17:45

Az Aschenbrenner/Pikó páros nyerte a Kazincbarcika-ralit, és ezzel a 2010-es abszolút bajnokságot is.

Forrás: [origo]
Idén a szerencse is Asi oldalán állt, ezzel együtt is rögös út vezetett a bajnoki elsőségig

A péntek éjjeli száguldás után nyolc gyorsasági maradt szombatra a Kazincbarcika-raliból, amely akár a bajnoki cím sorsáról is dönthetett. Az első nap után ifj. Tóth vezetett, de mivel Aschenbrenner közvetlenül mögötte állt, utóbbi örülhetett inkább a pillanatnyi helyzetnek.

Janikának és Asinak is úgy kellett versenyeznie, hogy akár egy defekt is eldöntheti az év végi diadalt, muszáj volt viszont gyorsan menniük, éppen egymás miatt. Az első szakaszon Asi máris lefaragta hátránya egy részét, a pénteken hibázó Herczig futotta a harmadik időt ifj. Tóth mögött, míg a harmadik helyen álló Kakuszit Hadik és Balogh is megelőzte. Rakacán Janika visszavágott Asinak, és ismét tíz másodperc körülire növelte előnyét. A többiek már lemaradtak, Kakuszit sem fenyegette senki, Herczig próbálkozott azzal, hogy esetleg a verseny végére elcsípje a bronzot. Ezt a harmadik pályán egy szakaszgyőzelemmel nyomatékosította, míg a győzelemért csatázók közül ismét Janika volt a jobb.

Az első kör végére 13 másodperc volt a peugeot-s duó fórja, Asiékat az vigasztalhatta, hogy a második hellyel is elérik fő céljukat, a hőn áhított bajnoki cím bebiztosítását. A következő két pályán Mitsubishik győztek, előbb Asi, majd a remek formát mutató Hideg. Utóbbi úgy nyert szakaszt, hogy az első hat autó öt másodpercen belül ért célba, így kijelenthető, hogy szoros volt a verseny.

Forrás: PTRT
Janika nagyon belejött a bajnokság második felére, Borsodban a pech fosztotta meg a futagyőzelemtől

Janika "lazítása" miatt az utolsó három gyorsasági előtt a korábbiakhoz képest megfeleződött az előnye, de a dolgot nem ez, hanem egy ötperces késés döntötte el, amelyért 50 másodperc büntetés járt, a Peugeot ugyanis egyszerűen nem indult be. Mivel Herczigék leestek az útról, és nagyjából 12 perces hátrányt szenvedtek el, Aschenbrenner ellenfél nélkül maradt. Az utolsó két szakaszon már csak arra kellett figyelnie, hogy szépen óvatosan a célba érjen, a részsikereket Hadik, és a második helyért hajtó ifj. Tóth aratta.

Mivel sem vezetői, sem műszaki hiba nem jött közbe, Asi megnyerte a Kazincbarcika-ralit, és ezzel pályafutása első abszolút bajnoki címét. Ifj. Tóth remek hajrával bejött a második helyre, ugyanez a hely az övé összetettben is. Kitűnő eredmény a Kakuszi testvérpár számára a harmadik pozíció, jövőre ők is ott lehetnek az élmezőnyben. Hideg Krisztián maga mögött tudta tartani Hadikot és Baloghot, Herczig pedig a malőr után kicsúszott az első tízből.

A másodosztály küzdelmeit 19 autó fejezte be. A leggyorsabb a Borbás/Kiss egység volt, Mitsubishi Lancerrel.

Aschenbrenner jó pár éve próbálkozik az összetett elsőség elhódításával, a történetet számos részsiker, de bukás és vitatott eset is tarkítja. Az idáig vezető utat hamarosan egy külön cikkben foglaljuk össze.

Forrás: SRTH
Ez az esztendő nem jött össze Herczigéknek, talán jövőre sikeresebbek lesznek

Fájdalmasan kevés, mindössze 31 autó ért célba az első osztályban. Miután abszolútban és szinte az összes kategóriában eldőlt a bajnokság, felmerül a kérdés, ki fog indulni a Mecsek-ralin.

A verseny végeredménye:

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 1:15:54,3
2. Ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 +51,6
3. Kakuszi/Kakuszi Ford Fiesta S2000 N4 +53,1
4. Hideg/Kismődi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:00,8
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza WRX STi N4 +1:13,1
6. Balogh/Németh Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:37,0
7. Trencsényi/Vinoczai Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +3:24,0
8. Matics/Viczena Mitsubishi Lancer Evo VII S3 +4:20,9
9. Budavári/Kecskeméti Mitsubishi Lancer Evo VIII S3 +5:11,1
10. Sziklai/Verba Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +5:54,0

A kategóriák győztesei:

N4 Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX
N3 Krupa/Bagdány Renault Clio RS
N2 Demján/Milcsevics Suzuki Swift Sport
A7 Ollé/Budai Renault Clio R3
A6 Bakó/Gyöngy Citroen C2 R2
S4 Bujdos/Csonti Mitsubishi Lancer Evo VII
S3 Matics/Viczena Mitsubishi Lancer Evo VII
S1 Német/Szegő Lada VFTS


A bajnokság állása: 

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 119
2. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 86,6
3. Turi/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX N4 47
4. Herczig/Baranyai Skoda Fabia S2000 N4 46
5. Hideg/Kismődi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 27,8
6. Balogh/Németh Mitsubishi Lancer Evo IX N4 26
7. Turán/Zsiros Mitsubishi Lancer Evo IX N4 24,4
8. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 N4 24
9. Kazár/Szőke Mitsubishi Lancer Evo IX N4 17,2
10. Kakuszi/Kakuszi Ford Fiesta S2000 N4 12

A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett