Harcias külsőt kapott az új Ford Mondeo

Vágólapra másolva!
A Ford a Detroiti Autószalonon leleplezte az új Fusiont, ami egy év múlva, szinte változatlan formában, Mondeo néven lesz kapható Európában.
Vágólapra másolva!

Forrás: Ford
A Fusion méreteit egyelőre nem árulta el a Ford, de nem tűnik kicsinek
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Az új középkategóriás Fusion a kompakt Focushoz hasonlóan világautó lesz, nagyjából változatlan formában fogják forgalmazni az összes kontinensen. Ez a modell vezeti be a Ford az új globális formanyelvét, amely ezentúl a cég minden új személyautóján meg fog jelenni. Ennek jellegzetessége az Aston Martin-os hűtőmaszk és az utat agresszíven pásztázó fényszórópár, hasonló lesz a Focus ST-n és a Fiesta ST-n is. A Fusion hátulja viszont a hamarosan leváltásra kerülő európai Mondeóval mutat rokonságot, ami még a Kinetic Design szellemében készült, a legnagyobb különbség, hogy az új modellnek jobban esik a tetővonala hátrafelé. A kupés vonalvezetés hátránya a hátsó fejtér csökkenése lehet.

Forrás: Ford
Hátulról nagyon hasonlít a mostani európai Mondeóra

Amerikában csak benzinmotorokkal kezdik meg az autó forgalmazását ősztől, a fogyasztáscsökkentés miatt a hathengereseket törölték a kínálatból. Az alapmotor egy 172 lóerős, 2,5-ös szívó, a középső az 180 lóerős, 1,6-os turbó, a csúcs pedig a 240 lóerős kétliteres turbómotor. Utóbbi kettő nálunk is ismert, mindkettő a két éve bevezetett EcoBoost motorcsalád tagja, közvetlen befecskendezésesek és változó vezérlésűek. Alaphelyzetben elsőkerék-meghajtást kap a Mondeo, de a legerősebb motorhoz rendelhető lesz összkerékhajtás is, a legkönnyebb verzió tömege nem éri el az 1,5 tonnát, a legnehezebb 1630 kilogrammot nyom. Csak a kisebb turbómotor kap kézi váltót Amerikában, a többit kizárólag hatfokozatú automatával forgalmazzák.

Forrás: Ford
A műszerfal nem a formáival, hanem a jó anyagokkal próbál imponálni

A piaci bevezetéskor azonnal kapható lesz a hibrid változat is, amelyben egy kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinmotor hajt majd egy villanymotor mellett, ennek átlagfogyasztása a gyár szerint 5,2 liter lesz. A rendszer összteljesítménye 187 lóerő lesz, megfelelő töltöttség esetén akár 100 km/óránál is lehet kizárólag villanyhajtással közlekedni. Pár hónappal később a hibridnek a konnektorról tölthető változata is megérkezik, ami nagyjából 60 kilométert tud majd menni benzinfogyasztás nélkül.

Forrás: Ford
Igazi vezetői autó lesz a gyár szerint, mármint továbbra is jó lesz vezetni

A Fusion/Mondeo kormányzását hidraulikus helyett már elektromos szervo segíti, ami lehetővé tette sok vezetéstámogató rendszer beépítését. Rendelhető sávtartó asszisztens, parkolóasszisztens, de lesz radaros tempomat, vészfékező rendszer és holttérfigyelő is. Állítólag megmarad a típus védjegye, az élvezetes vezethetőség, ennek érdekében hátulra egy vadonatúj, nagyrészt alumínium, több lengőkaros futómű került, ami a sajtóanyag szerint bátran összevethető a BMW és az Audi hasonló rendszereivel.

A Fusion európai változata, a Mondeo sportosabbra hangolt futóművel és dízelmotorokkal az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be, Magyarországra 2013 első negyedévében érkeznek meg az első példányok.