Vajon egy DeLorean van a ponyva alatt?
Az Év Autója díjas Ampera, és a márka legerősebb szériaautója, az Astra GTC OPC mellett még egy, eddig nem látott autónak jutott hely az Opel standján. A bemutatón a letakart autók között egy furcsa szerzet körvonalazódott, úgy nézett ki, mint a ponyvával rejtegetett DeLorean időgép. Már csak emiatt is nagyon izgalmas volt, mi van a lepel alatt?
Mintha az Antara nézne ránk, csak a Mokka sokkal kisebb
A stand túlsó végében várakozó tömegnek nem kellett sokáig várni, hogy kiderüljön, ez az Opel második szabadidő-autója, a Corsa méretű Mokka, amely külsőleg félúton van az Antara régi, és az Insigniával bevezetett új formanyelv között. Még jó, hogy én éppen mellette álltam, mert így nem kellett érte senkivel közelharcot vívni. Látszik, hogy Rüsselsheimben látnak fantáziát az Antarában, mert ezúttal nem próbálkoztak semmi egyedivel, inkább az egyszer már összeállt formát görgették tovább.
Jobban sztárolták a GTC OPC-t, de Opelből kis szabadidő-autó még nem volt
Másodjára jobban is sikerült, mégsem érzem olyan hatásosnak, mint a márka legfrissebb formaterveit. Belül a mostani szemléletet követi, érdekes érzés benne ülni, olyan, mint egy Corsából épített big foot. Ugyanaz a hangulat, csak magasabbról nézzük a világot bentről, mint eddig. A Mokka puszta létezésével is komoly sikerre számítanak rüsselsheimben, már csak azért is, mert a Suzuki SX4 is elég jól fogy.
Praktikus extra a kihúzható biciklitartó, a Mokkához is rendelhető
Vevőköre pedig nem feltétlenül a kalandot kereső fiatalokból, hanem kicsi, de praktikus autóra vágyó nyugdíjasokból is áll. Ezekkel a peres gumikkal úgysem merne senki sziklát mászni. Hogy miért tűnt DeLoreannek a ponyva alatt? Az Opel egyedülálló extrája, az egyszerűen használható és nagyon ügyes, fiókszerűen kihúzható tartóra erősített biciklik miatt, melyekkel az egyik kiállított autót felszerelték, természetesen Opel márkájúakkal. Varrógép nem volt a csomagtartóban.