Porsche 911 riválison dolgozik az AMG

Sirályszárnyas ajtókkal, hengerlekapcsolós duplaturbós V8-assal, kupé és roadster karosszériával jön az új SLC.

Feléleszti a Mercedes az SLC nevet, így hívják majd az SL és az SLS közé pozícionált új modellt, melyet az AMG fejleszt és a stuttgartiak a Porsche 911-es ellenfelének szánnak. Nem véletlen a névválasztás, hiszen az 1971 és 1981 között gyártott C107-es SLC-t is az SL fölé pozícionálták. Az SLS AMG kistestvére megtartja a sirályszárnyas ajtókat és a kettős keresztlengőkaros futóművet.

Forrás: Mercedes-Benz
Az SLC is sirályszárnyas ajtókat kap, akárcsak nagytestvére, az SLS

Súlyát könnyű, térhálós alumínium karosszériával igyekeznek a 911-es közelében, 1450 kg körül tartani. Motorválasztéka kezdetben egy kétliteres 340 lóerős benzines turbómotorból és egy 550 lóerős, hengerlekapcsolós, duplaturbós V8-asból áll majd, később csatlakozhat a kínálathoz egy középutat jelentő háromliteres sorhatos is, az erőátvitelt duplakuplungos automataváltó végzi majd.

Forrás: Mercedes-Benz
Tíz éven át gyártották az eredeti C107-es SLC-t

Az R190 kódjelű SLC-ből kupé és roadster kivitelt is terveznek. 2014-ben kerülhet piacra, ára 115 és 150 ezer euró között várható. A Porsche 911 riválisa mellett az AMG mérnökei már teljes gőzzel dolgoznak az SLS utódján is. 2016-ig összesen 17 újdonságot, új modelleket és modellvariánsokat mutatnak be. Legközelebb az SL új generációja kerül a kereskedésekbe, Európában először a Genfi Autószalonon leplezik le.